Hallo , heb een dji drone met bril , beeld wordt in de bril weergegeven , OK
Nu heb ik een laptop via de usbc aansluiting op de bril aangesloten zodat het beeld wordt doorgestuurd naar de laptop (via usbc kabel) zodat omstaanders kunnen volgen op het laptop scherm.
Bestaat er een mogelijkheid (usbc dongle?) zodat ik het signaal draadloos kan doorzenden naar de laptop van de bril?
Nu is het een beetje omslachtig om te vliegen met bril met kabel aangesloten?
Dank Marc
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik weet niet wat voor verbinding er tussen bril en drone is... (BT, WiFi,...)
Misschien kun je de drone rechtstreeks via WiFi/BT met de pc verbinden...
Op USB kan je tegenwoordig afstuderen. Om video over USB te krijgen heb je bijvoorbeeld HDMI of DisplayPort 'Alt-modes' dat is dan eigenlijk gewoon een HDMI of DP kabel die over de pinnetjes van USB-C loopt.
Die voorbeelden gebruiken extreem hoge snelheden voor het video signaal van 10-48 Gbit/s dat gaat niet over wifi.
Genoeg gekletst, bovenstaande is waarschijnlijk allemaal niet van toepassing.
Ik denk dat de bril iets van 1080p/60fps doet, het gaat immers ook draadloos van drone naar bril. Misschien ziet de laptop het als een soort webcam device. Dat zou je even uit moeten zoeken. Kan je bijvoorbeeld ook via VLC Videolan kijken, dan zie je makkelijker wat te bandbreedte/resolutie van de video is. Het probleem begint waarschijnlijk dat de bril 'lekker simpel' die 1080p beelden ongecomprimeerd over het kabeltje stuurt, dat is al snel 100Mbit/s, dat gaat niet zomaar even draadloos (voor een klein dongeltje).
Als je dan wat meer informatie hebt over de videostream en het type USB verbinding dat gebruikt wordt dan kan iets gaan knutselen. Ik denk echter niet dat er een heel elegant setje USB-C dongeltjes bestaat die zich precies gaan gedragen als een kabeltje.
Een kabeltje naar iets in je broekzak, bijvoorbeeld je telefoon, zou misschien wel eens kunnen werken.
Bijvoorbeeld zoiets: https://youtu.be/pvmYq3TWGes?feature=shared&t=61 en vanaf je telefoon kan je dan gaan live streamen, opnemen, whatsapp video bellen etcetera.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Ik denk dat dit wel bestaat, maar goedkoop zal het niet zijn. In de 'professionele' AV-industrie is het gebruik van de meest krankzinnige oplossingen inmiddels gemeengoed, ontstaan door de vele types die met fotocamera's willen filmen, maar te hoop lopen tegen alle beperkingen die die dingen van huis uit nou eenmaal hebben.
Gevolg is dat er met allerhande oplossingen geklooid wordt om er nog wat van te maken.
Menig videocamera is steeds vaker voorbereid op het versturen van beelden per internetverbinding door insteken van een speciale USB-dongle in een (evenzo) speciale USB-aansluiting die vaak niet gebruikt kan worden voor iets anders.
Draadloos 4K versturen is inmiddels een eitje en er zijn vele aanbieders van apparatuur, maar het punt is dat jou bron geen HDMI of HD-SDI aansluiting biedt om de beelden de zender in te proppen, terwijl dat in 99,9% van de gevallen de enige aansluitingen op dergelijke apparatuur is.
Ik zie dat DJI ook extra monitoren aanbiedt. Ik neem aan dat die gewoon het signaal dat ook naar je bril gaat oppikt en weergeeft. Dan zie je dus ook allebei hetzelfde. Op zo'n monitor zit ook weer een HDMI-aansluiting.
Iets dergelijks zoek je denk ik. Ik denk dat je ook het best DJI c.q. degene die je het verkocht heeft om raad zou moeten kunnen vragen.
Sorry voor de late reactie , weinig tijd gehad.
Idd dji heeft een scherm hiervoor , maar dit gaat ook via usbc out van de bril.
Heb ook een smart controller van een andere drone van dji , welke weer via usbc moet aangesloten worden op de bril , maar deze heeft dan wel weer een hdmi uitgang.
Heb ondertussen een goedkope grote tablet gekocht welke ik ook via usbc van de bril moet aansluiten om live beeld te krijgen van de drone via een app van dji op de tablet.
Het werkt wel allemaal , maar is er geen mogelijkheid om de usbc tss bril en tablet , of smartcontoller , of dji scherm te omzeilen via een draadloze oplossing?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hoe meer bitjes per seconde er overgestuurd moeten worden hoe lastiger.
Vandaar dat USB vroeger 12mbps was, toen 480 en nu max 5000mbps.
Dus "zomaar draadloos USB C versturen", dat gaat een uitdaging worden. Je kan beter iets specifiek voor deze toepassing zoeken.
Ik heb een "video-van-drone" ontvanger die specifiek bedoeld is om op PC of telefoon aan te sluiten en zich als "ik ben een camera en lever beeld" op de USB meldt.
Maar of je dat compatible kan vinden met de video stream van je DJI, dat weet ik niet. Ik heb een camera/ontvanger als setje gekocht om de compatible? vraag te omzeilen.
Op zondag 14 april 2024 13:17:38 schreef rew:
max 5000mbps.
We zitten alweer op 20 Gbps voor USB-3 en gaan naar 40 Gbps for USB-4.
Dit soort signalen wirelles maken is niet mogelijk.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hallo, een beetje op de site van dji gezocht , er bestaat wel de mogelijkheid om met mijn bril (die gelinkt is aan de drone welke ik op dat moment bestuur) , deze in broadcast mode te zetten en dan via een 2de bril (van dji) in audience mode , hetzelfde beeld binnen te krijgen (draadloos.
Nu , zo een bril kost al snel 400-500euro , maar dan kan ik de 2de bril via een usbc kabel met mijn tablet scherm verbinden om zo toeschouwers te laten meekijken. (eventueel 2de bril inbouwen in koffer waar ook mijn tablet is ingebouwd?)
Beetje omslachtig niet?
Ik weet toevallig dat ze met die race drones nog met analoge video werken om het beeld zonder enkele vertraging door te krijgen.
Je hebt een hele begrijpelijk wens, maar ergens zal er iets technisch toch iets lastiger in elkaar steken dan we denken. De capaciteit van een bepaalde processor of wifi module bijvoorbeeld.
Is een kabeltje naar je telefoon geen optie? Telefoon in je achterzak, je ben draadloos.
Een simpel plugje zal zeer lastig worden. Een handig doosje met kabel naar de bril kan ik ook al niet zomaar vinden. Deze vond ik bijvoorbeeld maar die wordt niet meer gemaakt en zal ook de USB-C snelheden wel niet kunnen bijbenen:
http://www.icron.com/products/icron-brand/legacy/usb-wi-ranger/