Ik ga de vraag opnieuw stellen, blijkbaar was het typenummer verkeerd
Onze Siemens koffieautomaat heeft de geest gegeven
Als ik op de statknop duw, hoor ik inwendig wel een soort klik, maar verder niets meer
Ook is er niets meer op de DISPLAY te zien,
Ondertussen heb ik met hulp van Youtube het toestel kunnen openen, is wel een karwei
Bijna geen enkele schroef (2) , alles met een kliksysteem om het moeilijk te maken
Is er iemand die mij kan helpen?
Hieronder enkele foto's van het geopende toestel

Allereerst de voeding van de processor controleren. Meestal een seriecondensator van pakweg een halve microFarad naar de 230 volt.

Bedankt, en waar kan ik die vinden?

Die machine ken ik niet. En er zit een systeem in de opbouw van die machines, maar dat is lastig uit te leggen.

Laat je niet meteen uit het veld slaan, maar je hebt hulp nodig van iemand die een beetje ervaring heeft. Op afstand gaat dat niet lukken vermoed ik. Iedereen is met vragen begonnen en door fouten wijzer geworden en bij de meeste mensen is dat aardig gelukt. Ga door: misschien is het alleen een (de genoemde) seriecondensator.

Op dinsdag 9 april 2024 11:03:56 schreef Roland11:
Je hoort waarschijnlijk het relais op de voedingsprint klikken dat de 230V inschakelt op de print. Daarna zal het waarschijnlijk misgaan door kortsluiting of defect van een onderdeel op de print, want normalerwijze moeten dan de 5V en 12V opkomen waardoor de machine tot leven komt.