Mijn miele wasmachine wdd330 geeft storing f34.
Als ik de wasmachine aanzet gaat display aan en zodra ik de deur dichtdoe komt het start/stop in het display. Dus de wasmachine ziet wel dat de deur dicht is. Echter als je op start drukt gebeurt er niks. Alleen een piep signaal. Na de derde keer drukken op start valt ie in storing en geeft display f34 aan en gaat ie piepen. En een pomp gaat lopen??
Wat ik kon vinden is dat de deur niet goed dicht zit of dat er iets tussen zit. Deur gaat gewoon soepel en alles is schoon. Deurslot vervangen maar storing blijft erin.

Iemand een idee? Kan het dan alleen een kapotte printplaat zijn? Wasmachine is 4.5 jaar oud

bedrading nagezien of er doorgesleten draden zijn door wiebelen van de trommel?

Voor wat ik kon zien ziet alles er goed uit. Draden lopen netjes in een kunstof gootje

Je hoort deurslot goed schakelen?? Zoniet, dan zou ik draden van begin tot einde doormeten, anders print bekijken op brandplekken of sporen die weggeslagen zijn.

1. er zitten 2 kontakten op het slot en 1 spoel.
Trek de stekkers op de hoofdprint (onderaan, zijkant) los en meet daar de 2 contacten en spoel na. Het slot is nieuw maar zo test je de bekabeling. Meet ook elke aansluiting van die 2 stekkers vh deurslot met een Mohm (mega)meter naar de massa om isolatiefouten na te kijken als je dan toch aan het meten bent.

2. die relaitjes gaan veel stuk op de print. Flut dingen.

3. E34 is dat het slot niet vast wil.

4. 1 kontakt is deur dicht registratie. Andere is deur vast registratie.
Gezien je via de knipperende start deur dichtregistratie kunt vaststellen en gezien het slot niets van geluid geeft (toch????) gaat het eerder de spoelaansturing (relais op print, dacht ik, kan ook triac zijn) zijn.

Als printsporen OK zijn, dan relais checken en ja, het zijn wat slechtere relais..

De print is vervangen door een gemoderniseerde printplaat. Er zitten wat wijzigingen op dus hopelijk gaat deze langer mee.