zojuist een nieuw intermep abonnement afgesloten

daarbij krijg ik een Amino Aria 7 topbox, wat handiger is als de panel PC die er nu naast staat met NL ziet.

echter die staat ernaast, omdat mijn Stupid TV geen Wifi heeft en de panle PC wel.

blijkt echter dat de Amino dat ook niet heeft volgs de ISP. Echter de fabrikant meld:

Wi-Fi

Wi-Fi 2x2 802.11ac/n dual-band
selectable (optional)

lijkt dus wel te kunnen: Wat heb ik nodig om die optie aan te zetten?

Provider is op het onbeschofte af brutaal om hier gen support in te geven en overweeg derhalve het abonnement maar op te zeggen voor de TV (net vandaag opgeleverd)

En dan stap je over vanwege de service (ze zeggen dezelfde service als XS4all of vroeger Demon te geven: ben nog nooit zo afgesnauwd door een mederwerker van een helpdesk terwijl ik doodnormaal een vraag stel!)

Gewoon zo'n stekker accespoint erachter plaatsen

Dat schiet niet heel erg op...
Verwacht nogal wat ruis op het net.

Kan ook via PC nog kijken, die heeft wel wifi; dit ding moet het hebben, maar het werkt niet, dus wil graag weten hoe ik het aan kan krijgen..

Waarom ben je zo zeker het 'ding' WiFi heeft? In de handleiding staat:

Internal single or dual band Wi-Fi is an optional feature for the Aria 7. If your Aria 7 has Wi-Fi, please contact your service provider for detailed instructions about the wireless network configuration.

Dus het is een optionele feature, dus je hebt grote kans dat de benodigde hardware niet aanwezig is.

welke ruis? die halve meter extra utp kabel?
en waarschijnlijk kan het niet werken, anders stond het wel in de handleiding
hoeveel tijd wil je stoppen in een extra accespoint voor 10 euro?

Ruis van ca een dozijn smps hier: je bedoelt toch die stekker dingen??

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/range-extender/tl-wa860re/
Zo'n dingen, meestal nog bij de action te koop voor een paar euro, al worden de stopcontact passthrough versies moeilijker te vinden

Maak je van je apparaat gewoon een draadloze

Al die 'extenders' hebben ook zoiets als client mode / accesspoint mode / slave device

En een tv heeft maar een paar mbit nodig

maar het is geen ZWAK wifi signaal: de top box heeft geen Wifi, gewoon niet..

@marcob: dank je voor de uitleg: daar heb ik overheen gelezen.. ik dacht dat het een USB dongle o.i.d. zou zijn.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (15%)]

Was jij niet allergisch voor wifi? Rode bulten enzo?

Dat kastje laat je verbindinding maken met je huiswifi
50cm utp kabel van je amino naar dat kastje, amino verbonden met internet

Ding maakt een wifi-brug (denk dongle aan netwerkkabel)

Op maandag 15 april 2024 17:40:53 schreef High met Henk:
dit ding moet het hebben, maar het werkt niet, dus wil graag weten hoe ik het aan kan krijgen..

Volgens de handleiding:

geeft aan dat het er niet in zit dus.
ze leveren dus de uitgeklede versie.

kabelen is hier nog even geen optie: waar de TV nu staat komen strakjes stallen. (Als het aan mij ligt).

Datgene wat DK zegt zie ik niet onderbouwd in het filmpje... staat idd wel bij de specs erbij dat er RJ45 op zit..

@sine niet allergisch, maar onzin om alles via Wifi of Zigbee te doen... als je nog aan het kabelen bent. Ik beschouw dit als een mobiel apparaat op dit moment: in het huis zitten er volop wall outlets.