Zojuist eigenaar geworden van een hele mooie P2000C. Maar ik mis de keyboard kabel. Heeft er iemand een schema voor om deze te kunnen maken.
Alle andere informatie over P2000C is welkom
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Je zou een nieuwe kabel kunnen maken met 2 van onderstaande pluggen.
6 polig kabeltje er tussen.
[Bericht gewijzigd door Roches op (15%)]
Een MIDI kabel met doorlus mogelijkheid (DIN 5 polig male en female) en een keyboard aansluiting heb ik hier liggen. Er zit een optocoupler in. Belangstelling?
Dank jullie. Ik heb een email gestuurd naar het hobbycomputer museum. Bart vertelde me dat je een C64 seriele kabel voor kan gebruiken.
KGE
Golden Member
Op zondag 21 april 2024 15:55:33 schreef RoykeA:
Dank jullie. Ik heb een email gestuurd naar het hobbycomputer museum. Bart vertelde me dat je een C64 seriele kabel voor kan gebruiken.
En als je voor mooi gaat: twee 6 polige DIN pluggen en een krulkabel van eBay of Ali. Dan lijkt het net echt.
Is het nog gelukt? Je kunt ook de 2 DIN sockets vervangen door mini-DIN, en dan een PS/2 krulkabel gebruiken, die zijn er met al mooi aangegoten grijze plugjes.
Originele snoer verpulvert en ziet er na 40 jaar zo uit.
Zo ziet het eruit als je een PS2 verlengsnoer gebruikt met de originele haakse pluggen. Als nieuw! Zelfs het aantal draaiingen is identiek. Het is even prutsen maar dan ziet er weer helemaal origineel uit.
[Bericht gewijzigd door blanka op (21%)]