Hallo iedereen ,

Ik heb hier een tv van Samsung met een Smart connectbox.
Er is een kat op gaan liggen waarna de connectbox is gevallen.
Sindsdien doet de Smart connectbox het niet meer goed.
Als ik Netflix oid opstart , dan start hij opnieuw op.
Alsof hij de belasting van het beeld niet meer aan kan.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen , en of het te fixen is ?

Met vriendelijke groet,

Marco

Het is een one connect box trouwens ?

Yep, een nieuwe of andere aanschaffen of openmaken en herstellen.. Heeft de kat er niet in gepiest??

Nee de kat heeft er gelukkig niet in gepiest. Waar zou het aan kunnen liggen ?

En zou het simpel te herstellen zijn ?

Als je een nieuwe zoekt, moet het typenummer van de TV of de box wel overeenkomen, er zijn meerdere One Connect types.

Ik verwacht een beetje dat er een koellichaampje van een IC is losgekomen ofzo. Openmaken en goed opletten of er niks los ligt en dan wat scherpe foto's plaatsen is misschien een begin van een reparatie.

Ja precies, anders werk de connect box niet samen met de tv. Super. Ik zal zo even fotos plaatsen , bvd

Als ik een foto maak met mijn mobiel is het bestand te groot

Ik weet niet of deze foto duidelijk genoeg is

De printplaat (bovenste foto) wordt aan de rechter kant best warm. Bij de 2 chips op de foto

Dat beide warm worden is normaal.
Als de box gevallen is zou je de kabelaansluitingen kunnen controleren of hier geen breuk o.i.d. in is gekomen.
Verder kun je vrij weinig repareren aan deze boxen tenzij je beschikt over behoorlijk wat know-how. Hier zijn geen service manuals van te krijgen.

hallo William, bedankt voor uw reactie. Bij belasting start de connect box opnieuw op. Ik dacht dat het een probleem van oververhitting zou zijn, omdat de connect box behoorlijk warm wordt. Misschien niet gebruikelijk, maar ik heb een mini koelkastje , waar ik de connect box in heb gelegd , (hij is verder leeg , geen vocht of condensvorming ). De connect box hield het wel langer uit na starten van film op netflix . Ongeveer 2 minuten , anders start hij meteen opnieuw op bij starten film.

Die twee zwarte aluminium koellichaampjes zitten nog vast en raken de onderliggende IC's goed?

Verder is er inderdaad niet heel veel aan te herstellen.

Volgens mij zitten de koel lichaampjes nog prima

Sluit eens iets aan op een HDMI poort en kijk of er beeld komt, uit ervaring weet ik dat het HDMI IC regelmatig defect ging in deze OCB's.

Hoi William ,

Er komt beeld op de hdmi poorten , maar ook ook dan start hij opnieuw op als ik het apparaat selecteer die op de poort aangesloten zit

Start de box opnieuw op of het scherm??

Andere box erop als je zeker weet dat de val de oorzaak was. Lag de stekker eruit? Misschien is er een contact niet goed meer.

Ik heb de contacten nagekeken , en zo op t oog niks geconstateerd . Ik zou graag een andere connect box willen proberen idd. Maar waar vind ik die zo snel?

Wat is het typenummer? BNxx-xxxxx meestal. Daar kun je ook op zoeken.

Het board dat erin zit is een BN94-07655U maar ik geloof dat het kastje als geheel ook nog een eigen nummer heeft.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (26%)]

Het gaat om de EU76HU8500LXXN, dat nummer staat op de one connect box