Elektriciteitsmeneer
Als de stroom er niet doorheen gaat, gaat het er wel omheen.
Ik heb een vraag over het volgende:
Vandaag heb ik naar mijn schuur 2 mantelbuizen gelegd, waarvan 1 gaat dienen voor een nieuwe 4x6 grondkabel naar de schuur.
In de schuur wil ik dit onder gaan verdelen in ieder geval een krachtgroep, en daarnaast enkele losse groepen. Uiteraard houd ik ruimte over met oog op de toekomst.
Wat betreft de meterkast in de woning, zie de foto in de bijlage. Deze is 2 jaar geleden door mij zelf volledig vernieuwd tegelijk met de verzwaring naar 3x25A. Ik ben zelf Technicus bij Enexis dus dit is zeker geen hogere wiskunde. Uiteraard de verzwaring laten doen door een collega en ook netjes via de officiele wegen aangevraagd.
Nu wil ik in de meterkast een Eaton aardlekautomaat 3-polig+nul 20A 300mA C-kar gaan plaatsen om de kabel naar de schuur op aan te gaan sluiten.
Vervolgens wil ik in de schuur het volgende plaatsen, zoals te zien in de bijlage.
Graag hoor ik hoe jullie hier over denken en waarom ik dingen juist wel of juist niet moet doen, of misschien wel anders.
Gegroet.
mvdk
Golden Member
Is die 300mA dinges ook een beetje in tijd vertraagd?
Die gaat toch gewoon mee bij een beetje aardsluiting?
Dan geef je extra geld uit aan die 30mA dingen, en werkt het toch niet zoals je verwacht. Moet je toch nog steeds naar die meterkast lopen..
Elektriciteitsmeneer
Op donderdag 25 april 2024 17:22:22 schreef mvdk:
Is die 300mA dinges ook een beetje in tijd vertraagd?
Die gaat toch gewoon mee bij een beetje aardsluiting?
Dan geef je extra geld uit aan die 30mA dingen, en werkt het toch niet zoals je verwacht. Moet je toch nog steeds naar die meterkast lopen..
Ik heb niet gekeken naar een eventuele tijdsvertraging. Het gaat mij er vooral om dat de afgaande kabel, dus de grondkabel, ook beschermd is tegen aardfouten.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer