Door onoplettendheid de kraan laten lopen in de spoelbak. Met dicht geduwde stop. Gevolg een enorm waterballet. De vaatwasser (ingebouwd onder het aanrecht) stond aan en die stopte met de melding aquastop geactiveerd code E3100.
Zou er water van bovenaf in het apparaat zijn gespoeld en nu onder in de vlotterbak zitten?

Apparaat is een Bosch inbouw vaatwasser extra hoog type sbv8zcx09n.
Bij een vorige vaatwasser was de vlotterbak van voren te bereiken door een plaatje los te schroeven. Bij deze zie ik de mogelijkheid niet.

Weet iemand hoe je daar bij kunt komen?

die metalen plaat op de foto eruit halen en je kunt erbij. voeding eraf halen en met vaatdoek het water uit de bodemplaat halen. kan zijn dat je het hout van het frontpaneel eraf moet halen om erbij te komen.

Deze plaat kan eraf hoor vooraan, alleen zitten de schroeven bovenaan.

Dus als je de meubeldeur helemaal openzet, en je plat op je buik gaat liggen, kan je eraan.
Anders de meubeldeur losschroeven, en dan kan je er ook aan.

De opvangbak zal vol water staan, dus met een doek alle water opkuisen.
Of als het sneller moet gaan, de machine uitbouwen, en lichtjes kantelen zodat het water er kan uitdrogen.

Zelfde constructie als bij mijn Siemens. Aan de bovenkant van de metalen plaat zullen een aantal torx schroeven zitten. Die eruit en dan de plaat aan de bovenkant naar voren trekken. Onder zit die op twee punten geklikt.

Ok bedankt voor deze tips. Na plat op mijn buik te hebben gekeken ontdekte ik deze schroef die te zien is als de deur omhoog staat.

[Bericht gewijzigd door Rob Bosma op (52%)]

Uiteindelijk gelukt. De meubelplaat moet er echt af. De metalen afdekplaat zit met 2 torx schroeven vast. Verder zit aan de achterzijde van deze plaat de vloerprojector. Let op het snoertje. Je kunt het stekkertje met 3 aders er uittrekken. (NB omhoog trekken) Daarna kun je de afdekplaat weghalen. Bij het monteren er op letten dat hij aan de bovenzijde goed tegen het randje komt.

Eind goed al goed.

NB: De melding is dat de aquastop is geactiveerd. Die zit onder de kraan en behalve beveiliging tegen een lek in de wateraanvoer is die ook gekoppeld aan de vlotter (schakelaar ) boven de bodemplaat. Althans zo zit dit bij deze Bosch vaatwasser

Aquastop houd het gehele beveiligings circuit in van lekkage..