ik ontwerp een print in Kicad8, en krijg een mooi resultaat.

Als ik het bestel bij JCLPB, zie ik plotseling een heel erg verschoven print.

Wat doe ik fout?

Alles is er toch zo te zien? (wat klopt er niet?)
Of is dit de (onderste foto) werkelijke print met delen buiten de print?

Dan zou ik de Gerbers even in een Gerber viewer bekijken.
Er zal met de Gerbers wel wat mis zijn, want JLCPCB maakt zelden fouten (en zeker niet zo grof)

[Bericht gewijzigd door Arco op (21%)]

Ik denk dat je geen board outline hebt getekend, op de edge cuts laag. Als je de design rules checker draait zal hij je dat ook vertellen

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (32%)]

De boorgaten en printsporen zijn verschoven ten opzichte van de pads en de silkscreen.

Het kan zijn dat de website van JLCPCB vreemd doet. Probeer de gerberbestanden van je print eens te bekijken via een gerber viewer zoals gerbv. Als daar alles in orde is ligt het aan JLCPCB.

En inderdaad, zoals SparkGSX aangaf, je outline controleren. Ik had hier niet aan gedacht omdat ik dat elke keer quasi automatisch doe.

Ook altijd controleren of het referentiepunt bij alle Gerbers hetzelfde is. (meestal X=0,Y=0, maar kan ook afwijken)

dit is wat ik Kicad zie

. Lijkt me dat de Edge cuts goed zijn.
Maar ja, als ik dan kijk met een Gerberviewer gaat er iets fout.

Normaal staat op iedere Gerber het referentiepunt, zijn die allemaal gelijk?
(anders krijg je inderdaad dit soort zaken.)

ik denk dat ik het heb gevonden. Ik heb het plot-bestand van een vorige versie van de print laten staan, naast die van nieuwe versie. Overlap. En dat levert fouten op. Kan dat kloppen?

in elk geval, na schoning van de oude bestanden, ziet het er bij JCLPB wel goed uit. Mijn fout dus, lijkt me.

Waar is je oorsprong, nulpunt referentie?