goedemiddag

ik heb even een vraag.

ik zou op een siemens logo 8.3 met display willen weergeven wanneer bv input 1 actief is geweest.

om het even te visualiseren, wanneer input 1 actief is betekent dit dat er een fout is opgetreden.

ik zou willen kunnen zien wanneer die fout is gebeurt en hoeveel keer.
is dit iets wat mogelijk is met een logo.

nu heb ik er een teller op gezet maar dan zie ik enkel hoeveel keer dit is voorgevallen maar niet wanneer juist

Heb je haast?

Bij de eigenschappen van een textblok kun je een vinkje zetten bij "Acknowledge Message"
Staat rechtsboven in het Block Properties van het Tekstblok net onder Priority.

In het tektsblok moet je natuurlijk de datum en tijdstempel opnemen.

De melding blijft in het scherm staan, tot je deze met het "OK" knopje op de LOGO Reset.

Probeer dat maar eens uit.

@toeternietoe.
bedankt voor je antwoord en nee der is zeker geen haast bij.

de oplossing die jij voorstelt kan wel maar de bedoeling is eigenlijk dat ik via een combinatie van 2 drukknoppen in te drukken in een soort menu kan komen en zo kan zien hoeveel keer die fout is voorgekomen en op welk uur en datum.
zo kunnen we erachter komen bij welke operators de meeste fouten gemaakt worden en hun hierin bijsturen.
de knoppen op de logo zelf zijn niet toegankelijk aangezien deze in een EXD kast zit (explosievrij) enkel het display van de logo zelf zit achter een plexi.
vandaar dus de combinatie van 2 drukknoppen.

Je kunt ook gegevens schrijven naar een SD kaartje dat in je LOGO past.

Daar kun je bv elek keer dat een bepaalde ingang actief wordt een datum en tijdstempel naar het SD kaartje schrijven.

Zoek op Data log in Logo Soft