Goedenavond,
Ik wil graag in de deurgrepen een kleine (led)verlichting aanbrengen, zodat dat in het donker de deurgreep (zwak) verlicht is.
In mijn vorige auto (VW Tiguan) was dat standaard ingebouwd.
Iemand een idee?
Ik hoor het wel,
Mvg,
Toon
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Zonder het vermelden van het type auto en/of details over de handgreep....
Ik denk dat het hoogst haalbare antwoord is: gaatjes boren, LED'jes erin (in serie en met een serieweerstand), draadjes trekken, draadjes ergens op een kabelboom aansluiten.
Op woensdag 29 mei 2024 02:57:39 schreef maartenbakker:
Zonder het vermelden van het type auto en/of details over de handgreep....Ik denk dat het hoogst haalbare antwoord is: gaatjes boren, LED'jes erin (in serie en met een serieweerstand), draadjes trekken, draadjes ergens op een kabelboom aansluiten.
Inderdaad. Je kan misschien handgrepen kopen waar het al in zit.
Bij dit soort versiersels zou ik oppassen voor de eventuele inruilwaarde. Jij vindt het misschien prachtig of uiterst functioneel, maar bij menig koper gaan er toch knutselbellen rinkelen.
Iedereen bedankt voor de antwoorden en genomen moeite!
@K7Jz:
Vanuit die hoek had ik het niet bekeken! En eerlijk gezegd niet aan gedacht!
Nogmaals iedereen bedankt!
Voeding pakken van de interieurverlichting bij de achteruitkijkspiegel.
Die gaat branden bij openen via afstandsbediening en dooft bij starten.
Zijn eventueel van die tritiumbuisjes geen optie? Die geven zwak licht in het donker en gaan minimaal 10 jaar mee. De groene zijn het duidelijkst zichtbaar. Het voordeel is dat als je het een beetje slim aanpakt, je ze later weer kan verwijderen zonder schade als je de auto ooit zou verkopen.