goedendag,
deze tv viel plotseling uit,daar in de eerste instantie het rode lampje en de amberlicht bleef branden,maar nu is het rode lampje en het amberlicht ook niet meer zichtbaar,is dit apparaat het nog waard om te maken,zelf ben ik in deze apparaten niet meer in thuis,vroeger deed ik wel veel in de oudere toestellen zoals k9 enz.Heb ook geen schema en kan het ook niet vinden,mogelijk kan iemand mij op weg helpen met een stukje schema van de voeding om daar maar eens mee te beginnen,alle tips zijn welkom,mocht dat niet lukken mag die naar de stoort of ik doe er iemand een plezier mee.
grt Ed
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Complete schema staat op Elektrotanya: https://elektrotanya.com/cgi-bin/download2.cgi?dk=2sz0ic6qpdl9dhx2xphm…
[Bericht gewijzigd door Arco op (88%)]
zou graag een tip willen van de vakmensen hier,ik ben van de oude stempel,
zelf vermoed ik dat de power supply bord defect is, tv is echt dood,als ik ga meten merk ik dat de 12 volt constant van 9 tot 12 volt varieert, heb ook dat ook gemeten zonder dat het mainbord en ticon zijn aan geloten dus alleen de netspanning op het power supply bord aan geloten,geen idee of dat op deze manier kan,het is voor mij nu een hobby om op mijn 70 jaar dit proberen aan de
praat te krijgen.
via internet kan ik een power supply bord kopen maar wil dan graag weten of of ik dit hier mee oplos.
heb geen mogelijkheid om smd componenten te vervangen.
E de Regt
Dan zou op zich de moederbord moeten reageren met een standby lampje, maar dat gebeurt ook al niet?? Eens meten of er spanningen op Moederbord zijn?? Varieren komt vaak door geen belasting..
bedankt smd voor je antwoord,
voor zo ver meet ik geen spanning op het moederbord en wat ik meet is ook variërend maar hoogheid een paar mv,het enige wat ik meet is op diode d9104 wat op het powerbord supply zit, de 12 volt die constant varieert,het lijkt of het apparaat wil starten maar niet verder gaat.
Toen de tv hier thuis kreeg van mijn schoonzoon,zette ik de tv aan toen ging het rode lampje knipperen en amberlicht branden, bij de tweede keer aanzetten met de achterkant er af deed het helemaal niets meer.
In de oude tijd hadden we veel onderdelen liggen zo kon je snel modules wisselen ,helaas ontbreekt dat nu voor mij.
Uit voeding komen niet meerdere spanningen of PS On word actief?? De 12V moet op moederbord omgezet worden in meerdere spanningen, dus geen enkele sub spanningen uit DC DC converters op moederbord??
er zij geen spanningen te meten op het moederbord.
ik meet alleen spanning op de power supply bord.
de enige vaste netspanning is 230 volt wissel en 330 volt wissel.
Ben nu een paar dagen weg,als ik terug ben ga ik nog eens goed meten
Volgens mij heb ik op het moederbord geen variërende 12 volt gemeten.
Ik laat het spoedig weten .
heb net weer wat metingen gedaan en kom er achter dat weerstand 8616/8617/8618
onderbroken zijn,waarschijnlijk u8601 ook defect,ik wil die eerst vervangen maar waar kun je die onderdelen bestellen.
Of zijn er hier ook leden die dat kunnen herstellen heb niet veel ervaring met smd te vervangen.
ik zie ze wel bij alliexpres maar ben er geen voorstander van.
grt Ed
Dag Ed.
Ik wil je wel helpen om deze TV weer op de rit te krijgen.
Stuur maar een berichtje per email (zie mijn profiel), dan kijken we samen hoe dat het handigste kan.
Groet, Christiaan