De baanopstelling getest met diverse combinaties van 220v aansluitingen op verschillende groepen. De storing vindt alleen plaats wanneer de Meanwell trafo aangesloten is op dezelfde groep van de verlichting. Ook het bijsteken van andere apparatuur op hetzelfde stekkerblok waar de Meanwell op zit geeft storing bij de servos.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
OK. Dus dan komt je "storing" door het net en "een andere groep" is voldoende "isolatie" om te zorgen dat ie niet meer doorkomt.
Een netfilter wat al in de meanwell voeding zit, is onvoldoende. Ik blijf mijn twijfels houden of een extra "netfilter" gaat helpen.
Zoals eerder gevraagd: Heb je de aardaansluiting van de meanwell aangesloten? Zeker weten (*)?
(*) Dus niet alleen: "er zit een draadje op die schroefterminal op de RS-xxx-yyy" maar volgen tot in een geaard stopcontact.
Meanwell is aangesloten met aardedraad.
Vervolgens de aarde doorgemeten tot aan de hoofd WCD. En jawel, er blijkt een kabelbreuk te zitten bij de eerste verdeeldoos, die o.a. de Meanwell van stroom voorziet. Deze vervangen en de storing doet zich niet meer voor.
Hoe simpel kan het zijn.
Misschien daarnaast goed om bij verdere uitbreidingen en vervanging de servo`s te voorzien van een condensator, zoals voorgesteld door "Paulinha_B"?
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en suggesties. Blij dat het verholpen is.
Marc
Op woensdag 5 juni 2024 12:57:04 schreef Marque61:
[bijlage]
Meanwell is aangesloten met aardedraad.
Vervolgens de aarde doorgemeten tot aan de hoofd WCD. En jawel, er blijkt een kabelbreuk te zitten bij de eerste verdeeldoos, die o.a. de Meanwell van stroom voorziet.
O, het was dus het omgekeerde, het RF afvoerputje zat gewoon verstopt 
de eenvougst mogelijke oorzaak. we zijn erger gewoon en zoeken het soms te ver..
Om het verhaal compleet te maken..Waren de spots opdezelfde aarde aangesloten, of zijn die ongeaard?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
1/ opgelost! proficiat!
2/ die condensatoren kunnen enkel goed doen, maar zijn dus niet dringend meer, tot nader order.
Op woensdag 5 juni 2024 13:24:55 schreef kris van damme:
[...]
Om het verhaal compleet te maken..Waren de spots opdezelfde aarde aangesloten, of zijn die ongeaard?
Spots zijn geaard. Hierbij een foto van een spare.
Op woensdag 5 juni 2024 12:57:04 schreef Marque61:
Hoe simpel kan het zijn.
Mooi dat het zo simpel is opgelost. Dat scheelt je weer de opgraving van de servo's.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
(*) Dus niet alleen: "er zit een draadje op die schroefterminal op de RS-xxx-yyy" maar volgen tot in een geaard stopcontact.
Dat was dus de winnende opmerking.