Miele complete C2 powerline .
Tijdens stofzuigen begon motor te haperen (vergelijkbaar met een grasmachine dat zonder benzine valt). Nadien niets meer.
Stekker vervangen gezien mogelijke kabelbreuk gaf niets.
Dan stofzuiger maar gedemonteerd.
Motor is niet veel aan te zien, stofzuiger is ook niet zo oud.
Op internet lees ik bij sommige Mieles een probleem van thermische zekering, iemand meer duidelijkheid waar deze zich bevindt?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Acht de kans erg gering, daarvoor is de srofzuiger te jong maar eerst de rest uitsluiten zoals schakelaar en snoer, als laatste de motor uit elkaar sleutelen is beste om die in elkaar te houden als het niet nodig is.
Als ik bij de motor op pin 2 en 4 stroom zet, kan ik op die manier testen of motor op zich nog werkt, correct? Of is die zwarte ook nodig?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De juist pinning weet ik niet uit het hoifd maar als je 230v op de motor zet geeft die wel een klap. Best niet doen. Neem een lage spanning of haal de triac print er even uit. Niet zo moeilijk.
Als je de motor aansluiting weet hoef je ook niet te testen. Gewoon ohms meten brengt al uitsluitsel.
Defecten op dat triac printje komen dikwijls door:
Water in de motor
Onbalans, brol in de turbine.
Dit dus ook nakijken.
En idd. Eerst de basics
Hij heeft wat water gehad met het stofzuigen van een automat die ik met hogedruk eerst had afgespoten en in de zon heb laten drogen. Mogelijk was die niet heel droog.
Heb de kabel van de haspel afgedaan en daar ff n gloeilamp opgezet. Deze brandt, dus lange kabel ok. Indien ik lamp op blauw bruin van de contact fiches zet van de kabelhaspel mee kabel terug aangesloten, gebeurt er echter niks. Mogelijk is dit normaal?
EricN
Op woensdag 5 juni 2024 11:56:41 schreef EricN:
Lamp op zwart blauw. Dat is de haspel uitgang
Dan gebeurt er niets.
Op woensdag 5 juni 2024 12:10:44 schreef transeurope:
[...]Dan gebeurt er niets.
Op woensdag 5 juni 2024 11:56:41 schreef EricN:
Lamp op zwart blauw. Dat is de haspel uitgang
Correctie toch wel. Had ze in de fiches verkeerdelijk gestoken.
Op woensdag 5 juni 2024 11:54:58 schreef EricN:
Vastzittende koolborstel kan ook nog.
Zo ziet hij eruit. Dus best wat water gehad. Ik probeer met contact olie en een schuurspons terug wat op te frissen? Borstels demonteren?
EricN
Koolborstels kun je er gewoon uit trekken. Hoe ziet het printje eruit? Mogelijk triac stuk of sturingsprint stuk. De rollagers gaan ook verdronken zijn.
[Bericht gewijzigd door EricN op (15%)]
Printje ziet er vrij normaal uit. Borstel leken wel wat vast te hangen. Terug in elkaar steken en proberen?
EricN
Thx!
Heb t ding alweer in elkaar gestoken en hij werkte terug! Super content.
Vermoedelijk de koolborstels die niet meer veerden denk ik.
Een hele dikke merci voor de hulp allemaal!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
hopelijk heb je de lipjes die contact maken van de borstelhouders ook schoon gemaakt, die oxidatie wil anders nog weleens een storing geven.