beste forumleden.
Kan iemand mij de naam zeggen van dit soort geribde kabel?
Dank u.

Polyurethaan kabel ( PUR) deze bij voorbeeld.

Donne BMQL - Pur kabel BMQL 3X1,5

IK enk een of andere PUR kabel. Die hebben soms wel eens van die ribbels.

https://www.asabootelectro.nl/product/verl-snoer-3x2-5-pur-geel/

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, maar ik zie toch een verschil tussen de kabels die jullie voorstellen, vooral dan in het aantal isolatiemantels.
Ik weet niet of de benamingen in Nederland dezelfde zijn als in België.
B.v.b VVB - XVB -VOB enz.
Ik heb nog een ganse rol liggen 100m die ik wil verkopen. Maar als ik de juiste benaming niet kan vinden gaat dit moeilijk.
Groeten
Dummy

Als er verder niets op de kabel zelf staat is het heel erg moeilijk om te achterhalen welke kabel het is.

maar ik zie toch een verschil tussen de kabels die jullie voorstellen, vooral dan in het aantal isolatiemantels.

Daarom zei ik ik vermoed een of ander pur kabel en daar zijn er ook weer heel veel verschillende van. Ik zou dan even verder zoeken op die type kabel en hopelijk vind je iets wat erop lijkt.

Ik heb nog een ganse rol liggen 100m die ik wil verkopen.

Dan maakt het toch ook niet zoveel uit wat voor kabel het is. Gewoon onbekende 5 aderige kabel.

Enig idee van de leeftijd van de kabel? heb vroeger wel eens kabel gehad met eenzelfde uiterlijk, dat was absoluut geen pur kabel.

Dat is heel normaal 5 aderige vinyl kabel snoer van het type: oud ;)

VMVL 5x1,5 , H05VV-F, iets in die richting.

heb vroeger wel eens kabel gehad met eenzelfde uiterlijk,

Ik had er nooit zo op gelet maar in mijn bak met oude kabels met afwijkende 230V connectoren zitten ook een paar van die geribbelde kabels, maar 1 ervan is wel een soort pur kabel of in ieder geval stevige isolatie.

Een pur kabel herken je direct als je die probeert met een mes aan te snijden, dan merk je dat ze een stuk steviger zijn. Een gewone vinyl kabel is een heel stuk zachter.

Bedankt voor jullie antwoorden. Rol is zeker ten jaar oud.
Ga hem verkopen als 5 aderige kabel van 1,5m².
Groetjes,
Dummy

Is iets van VTMB kabel volgens Belgische benaming.

Zeker niet gebruiken voor vaste installaties.

Enkel geschikt als verlengkabel.

Ja , het is inderdaad VTMB kabel. Bedankt evelo.
Weer opgelost met circuit online leden.
Dummy1