Dag iedereen,
Ik heb een bestaande situatie waarbij een weerstation HALCOMASTER 2200 een zonnescherm open en toe doet naargelang temperatuur, zonlicht, wind, regen.
Dit staat hier bij ons thuis al een 20 jaar opgesteld. In het verleden ging de regensensor al defect. Ook al de voedingcondensator had het eens begeven.
Nu is de lichtsensor defect. Het merk vind ik moeilijk terug op enkele Duitse sites na. Blijkbaar verschillende versies gemaakt. Bestaat ook niet meer denk ik.
Ik bestelde een geljkaardig (van vorm en uitzicht) sensor van een weerstation van Eltako. Dit kwam vandaag toe.
Nu merk ik op dat de inhoud verschillend is ten opzichte van de bestaande. Ik denk dat dit niet gaat werken aangezien er bij de bestaande nog heel wat meer componenten zitten bijgevoegd op een apart printplaatje intern in de sensor.
Nu vraag ik mij af ofdat ik een sensor zou kunnen vinden die hierop past of ik mij moet houden bij het bestaande merk en daarvan 1 kopen.
Aangesloten heb ik niet niet gedaan omdat ik schrik heb om de HALCOMASTER kapot te maken.
De nummer die staat op de bestaande sensor is LO-2200 0012.
Hier een foto van de oude en de 'nieuwe' van Eltako.