motorboot
Special Member
1: Tijdens het centrifugeren maak mijn wasmachine 1 a 2 x het geluid alsof je een klop geeft op de trommel.
2: Bij het starten maakt ze een geluid van de trommel die tegen de deurrubber sleep tot het ogenblik dat dat er water in de machine komt.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn en kan dat kwaad?
Heb je het probleem niet gedurende de wasbeurt.....power wash...?
Machine die van de plaats wegloopt.
Draait de trommel nog mooi rond in de kuip, trommelkruis?
Correct model vermelden
[Bericht gewijzigd door fabrice op (35%)]
Trommelkruis gebroken... Ik zie ze de laatste tijd aan de lopende band. Niet mee verder wassen want schade word groter!!! Dus demontage van machine en inspecteren... Machine ouder dan 2021?
Yup, helaas heeft Miele vanaf introductie plm 10 jaar geleden tot jaar of 2 geleden besloten om Alu composiet kruizen te gebruiken, zelfde dikte en maat kruis alleen dikkere as... Snap ik zowizo niet 4 Kg extra gewicht op eenzelfde maat kruis van vroeger 5 Kg..
motorboot
Special Member
Ja Fabrice en smd ik denk dat jullie het bij het rechte einde hebt. Ik zal dus demonteren en nazien. Ik hou jullie op de hoogte.
Het demonteren is iets meer werk als bij de oudere kuipen, bij deze moeten de contra gewichten er geheel af, de kuipafdichting is totaal anders dan de vorigen generatie..
Als je hem uit elkaar heb plaats maar een foto van trommelkruis.. Ik verwacht minimaal 1 spaak defect...
[Bericht gewijzigd door smd op (24%)]
motorboot
Special Member
Beste, Terug keerend op mijn Miele wasmachine Mod: WMF 120 WPS Type HW 18. Het lagerkruis is zoals jullie zeiden gebarsten en verpulverd. Kan er mij iemand advies geven waar ik aan betaalbare prijs zo een kruis kan kopen?
motorboot
Special Member
Fabrice, ik moet u het antwoord schuldig blijven. Het is nl. zo. Die wasmachine stond bij een gebuur van mijn vriend die juist een nieuwe Miele gekocht had en aangezien ik interesse had in die machine mocht ik die gratis hebben. Mijn Miele is er ene van 5 kg en deze is er 8 of 9 kg en met een grote deur.Volgens mij zeker niet ,oud. Moest er iemand het jaartal terug vinden is dat graag mee genomen: Mod: WMF 120 WPS M - Nr: 09596320 Nr: 10/000117524863 Type: HW 18
motorboot
Special Member
smd, de machine is al gedemonteerd. ik heb gisteren een foto van dat lagerkruis medegedeeld. op het eerste zich is het niet afgebroken maar er zijn 2 barsten in en zeker niet om terug te monteren.Ik ben op zoek naar zo een kruis. Kan men dit ergens online kopen en wat is de prijs ?
Klopt, trommelkruizen zijn niet apart te koop ( wel compleet met trommel a somma van 450 Euro) edoch heb ik nog een knappe te koop evt. Ik heb getracht om te bouwen naar een oud type kruis, maar dat komt niet uit met lager kruis. ( lagerkruis is zwarte aan achterzijde kuip, trommelkruis zit op trommel, niet verwarren!!) Bij interesse mail me maar.
motorboot
Special Member
Beste smd: wat heb ik gevonden! Op marktplaats.nl. iemand waar ik voor mij Miele ( ouder model ) een stalen kruis gekocht hebt voor een zeer schappelijke prijs. Die zelfde heer laat in een metaalbedrijf zo een nieuw kruis maken voor de W1 modellen voor 120€. men moet wel de as opsturen. Ik heb wel mijn twijfels hier over want dat moet toch 100% uitgebalanceerd zijn. Op de foto die hij stuurde ziet dat er wel goed uit. Ik zal dus het risico nemen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
En niet te vergeten een mooie wetenschap om verdere herstellingen te ondernemen. En als dat allemaal meevalt gaan ze daar overuren draaien want defecte kruizen vd w1 genoeg. Enkel de werkzaamheden zijn niet in uurloon rendabel. Het zal voor eigen gebruik moeten zijn.
motorboot
Special Member
Smd, ik heb een foto gezien van een hersteld kruis en dat ziet er perfect uit, maar afwachten dus. Ik heb de aluminium van rond de as gedaan om gemakkelijker te kunnen opsturen en dan was het gewicht iets minder en goedkoper om op te sturen. Zodra ik die terug heb post ik de foto en de gegevens. Fabrice ik heb een foto gestuurd van de gedemonteerde kuip zie 04 - juli
motorboot
Special Member
Fabrice m ik heb inderdaad gemist i.p.v. een foto was het een filmtje die ik doorstuurde waardoor je het niet kan open. Hierbij een nieuwe poging maar denk er aan op de foto kan je die barst bijna niet zien waar er is een barst in 2 van de 3 vleugels. zie foto in bijlages Indien terug niet goed laat het weten. Ik ben wel reeds 80 jaar jong en moet soms eens zoeken om iets door te sturen
Die is IDD ten einde van de foto, gaten zitten erin en scheuren duidelijk zichtbaar. Ik ben er nog wat huiverig voor om kruis te laten maken zoals op MP staat, ik heb er ietwat minder vertrouwen in na wat research, trommel schijnt als malle te slingeren?? Ik wacht jou resultaat af en we gaan het zien..