motorboot
Special Member
Beste vrienden, het kruis van mijn wasmachine is terug en het ziet er heel goed uit. zie bijgevoegde foto's. Voor het ogenblik heb ik weinig tijd om het te monteren maar van zodra het gemonteerd en getest is breng ik jullie op de hoogte.
Zie ik het goed is dat gewoon staal!!!
Dat gaat roesten denk niet dat de vrouw daar vrolijk van wordt als er bruine vlekken inde was komen. Een van rvs was veel beter geweest.
motorboot
Special Member
Ik heb het gecontroleerd met een magneet en het is inderdaad staal. Maar de origine as van Miele is eveneens van staal. Bij dat kruis komt er nooit geen wast dus volgens mij kan dat geen kwaad. Ik heb verleden jaar een kruis vervangen van een ouder model van Miele maar ik heb toen niet nagezien of het in inox of in staal was.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De as komt niet in aanraking met water. Zit in de zamac en heeft een inox huls ad borage. Die mag dus in ijzer.
Leg het eens in een warm bad met Dash poeder en zout (zweet uit kledij).
Op zich netjes gelast maar ben ook niet laaiend enthousiast, dit gaat roesten. De as is origineel, die had je opgestuurd, maar de armen..De oude stalen Miele kruizen waren gecoat met Groene laag, ik zou ook experimenteren met water en zout, gaat het roesten, dan is het niet best... Of schilderen met Hammerite??
[Bericht gewijzigd door smd op (10%)]
Ik ben ook eens aan scharrelen en heb een bedrijf gevonden die (imitatie) moderne versie van RVS plaatstaal kruizen maakt.. Ik ga pas juichen als die aangekomen is en ingebouwd goed draait, dan zal ik het hier plaatsen..
Update: vandaag kruizen ontvangen en volledig RVS, ik ga deze plaatsen en laat resultaat weten..
[Bericht gewijzigd door smd op (23%)]