Mijn zoon heeft deze microwave en daar valt 1 segment van de meest linkse digit weg van de display. Zie foto, (het eerste cijfer is een 4).
Ik heb hem nog niet gezien maar het lijkt op een VFD maar ik dacht dat die er alleen in het groen waren dus het zou ook LED kunnen zijn ?

Ik denk dat het een kapot segment of een brakke soldering zal zijn.

Weet iemand wat voor soort display dit is en is het een bekend probleem ? Zijn er schemas van ?

Blauwe LED display's van Samsung vallen in koelkasten ook wel eens per segment uit. Slechte bonding? Te hoge LED-stroom? Ik heb zelf een keer een nieuwe displaymodule in zo'n koelkast geplaatst, maar ik denk dat je met SMD-LED'jes ook een heel eind zou komen.

Toch LED dus. Als ik de aansluiting van de oude kan achterhalen heb ik waarschijnlijk wel een vervanger. Maar dan moet ik hem eerst hier hebben en open maken (staat hier 130km vandaan)
Of SMD LEDs kunnen weet ik pas als ik hem open heb. Zonder PCB wordt dat wel friemelwerk (Daar ben ik gelukkig redelijk goed in ;-) )

Edit: vervangen door iets anders lukt alleen als die andere symbolen aparte modules zijn. Op de foto lijkt het een geheel, daarom dacht ik VFD.
Zijn die displays los te koop ?

[Bericht gewijzigd door fred101 op (22%)]

Zo te zien een led display zoals die ook in wekkers gebruikt wordt.
De leds kleuren wit op en geven een blauwe kleur door de blauwkleurige schermplaat die op het display is aangebracht.
Dat is ook op de foto te zien want de behuizing is in vakken verdeelt en de nog wekende leds schijnen nog iets door zonder echt licht te geven.
Normaliter horen enkel de aangestuurde led segmenten op te gaan lichten maar zodra er één defect raakt kan dit verschijnsel van doorschijnen op gaan treden.
Hoe dan ook om zeker te weten dat er een led segment defect is zal het display toch verwijderd moeten worden en met wat geluk kan de printplaat met daar op de leds losgemaakt worden en de betreffende led door een nieuwe vervangen worden.

Blauwe leds zijn snel stuk.

Ik vermoed een geintegreerd display. Dus of losse kristallen of SMD LED's op de printplaat en dan de lichtverdeler er bovenop.

Bij Aswo zijn displaymodules vaak nog wel op toesteltype te vinden, zo heb ik dat toen met die koelkast ook gedaan. Was goedkoper dan zelf rommelen, maar dan moet de module nog wel leverbaar zijn.

Yup, sommige modellen los leverbaar, maar vermoed dat dit met complete module is en dan is het de jackpot.. Net opgezocht, origineel nummer :DE92-04322G rond de 80 Euro..

Als je een beetje mazzel heb en soldeert display los kan het wezen dat daar ook een onderdeel nummer opstaat en met mr Google kon je dan een heel eind! Lijkt me iets universeels