Hoi,
Ik ben nieuw op het forum en ik probeer een televisie te fixen die ik gratis heb overgenomen van iemand. Verder heb ik 0 ervaring maar mij leek de uitdaging wel leuk om te proberen.
Nu heb ik een TLC LVU500NDEL Televisie en de stroom was uitgevallen en nu doet het beeld het niet meer. Geluid doet het wel en de televisie reageert ook nog. Alleen zie ik dus niks.
Enig idee wat ermee aan de hand kan zijn?
Ik heb een foto toegevoegd misschien vertelt dat meer.
de tijd dat het met tandwieltjes werkte en dat je kon zien wat erloos was, is voorbij. Je zal nu op zijn minst wat documentatie moeten hebben van het binnenwerk en meet apparatuur om een aantal zaken te meten.
Als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je dan ook niet iets van beeld?
Het kan nl zijn dat het backlight niet meer werkt.
Bij panasonic hebben sommige toestellen last van een korte onderbreking van de netspanning en dan kan er een IC in de voeding defect raken. In dat geval heb je ook geen geluid.
Ik denk dat het de backlight is, als ik er met een zaklamp op schijn zie ik vaag het beeld.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (79%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
9 van de 10 keer een kwestie van de LED-strips vervangen. Zijn eigenlijk altijd wel op Aliexpress te vinden. Neem niet de allergoedkoopste.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (42%)]