Grundig Davio ST-7-850

Goedemiddag. momenteel hebben we deze tv in de kamer staan nadat onze sharp een update heeft gehad en niet meer aan kan en wil en sharp vind t prima zo helaas.
Nu weten de mensen die me al een tijdje kennen dat ik dan graag zoveel mogelijk info vind/hoor over de betreffende toestellen.
Enige wat ik zie is dat het een model uit de 90's is en waarschijnlijk een best luxe model. Helaas geen A.B bij dus kan nog niet in het menu komen. Wie kan hier wat meer over vertellen??.
De tv doet wel erg philips achtig aan.mvg robert.

maartenbakker

Golden Member

Het is een Davio ST70-850 NIC/PIP volgens de typesticker; met chassis CUC2050. Laatste generatie mid end / 50Hz high end CRT chassis dat door Grundig ontwikkeld is. Daarna werd het Beko. dat zich later weer in Grundig ombenoemde.

Productie is in 1998 begonnen maar kan langer doorgelopen hebben; ik sluit ook niet uit dat het nog net van deze eeuw is.

Er hoort een TP807C afstandsbediening op (die waarschijnlijk wel door Philips geproduceerd is, de televisie zelf absoluut niet). Ik vermoed dat een iets oudere zoals een TP720 ook nog wel past. Op dit moment kan ik nog aan originele TP807C komen voor een lagere prijs dan een imitatie.

Voor de Sharp zou je ook nog een reparatietopic aan kunnen maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op woensdag 17 juli 2024 20:28:31 schreef maartenbakker:
Het is een Davio ST70-850 NIC/PIP volgens de typesticker; met chassis CUC2050. Laatste generatie mid end / 50Hz high end CRT chassis dat door Grundig ontwikkeld is. Daarna werd het Beko. dat zich later weer in Grundig ombenoemde.

Productie is in 1998 begonnen maar kan langer doorgelopen hebben; ik sluit ook niet uit dat het nog net van deze eeuw is.

Er hoort een TP807C afstandsbediening op (die waarschijnlijk wel door Philips geproduceerd is, de televisie zelf absoluut niet). Ik vermoed dat een iets oudere zoals een TP720 ook nog wel past. Op dit moment kan ik nog aan originele TP807C komen voor een lagere prijs dan een imitatie.

Voor de Sharp zou je ook nog een reparatietopic aan kunnen maken.

Ik zag op de onderkant e.d dat deze van 1999 zou zijn. zowel de kast als de tv zelf.
Dat zou top zijn!. (ondertussen gevonden!)voor de sharp zou ik dat idd kunnen doen.

maartenbakker

Golden Member

Ergens een van de nummers op de typesticker zou de productiemaand en jaar kunnen zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

dat zou dan aan de binnenkant moeten staan. aan de buitenkant is dit de enige helaas.

maartenbakker

Golden Member

In theorie zit er op de afdekplaat met SCART enzo, ook nog een sticker.