hallo,
ik wil een flink aantal componenten bestellen bij reichelt, en omdat ik dat niet in 1 uurtje red, ben ik bang dat mijn reeds uitgezochte componenten in mijn winkelwagen verdwijnen wanneer ik de laptop opnieuw opstart of zo, of wanneer die in de slaapstand gaat.
dus nu zag ik de optie "mijn lijsten" dus ik denk dat ik daar een lijst kan maken met componenten die aan mijn account gekoppeld is, en zodoende bewaart blijft in de eerder genoemde gevallen.
maar ik zie niet hoe ik de uitgezochte componenten daar in kan zetten 
of is er een andere manier die bovengenoemd probleem tackeld ?
rob040
Golden Member
Bij mij blijven artikelen heeeel lang (> maanden) in de winkelwagen staan en dan ben ik niet eens ingelogd.
Ik heb geen ervaring met die lijst.
benleentje
Golden Member
Weet je zeker dat ze na een uur verdwijnen ik zou eerst dat eens uitproberen.
Maar ik snap dat nooit zo waarom dat na een korte tijd weg gaat. Somminge webshops waar ik besteld staat mijn winkelwagen soms een maand later nog gewoon open.
Wat je wel zou kunnen doen is op laptop een lijstje bijhouden met de URL's naar de product pagina. Dan hoe je die opgeslagen url's niet meer te zoeken.
dat is wel een goed idee.
misschien valt het allemaal wel mee, maar ik heb al wel eens gehad dat de winkelwagen ineens leeg was, ik ben er alleen niet 100 % zeker van dat dit bij reichelt was.
Mijn ervaring is ook dat een winkelwagen gewoon gevuld blijft, ook als je na dagen weer terugkeert.
En als je bang bent dat het toch leeg raakt, noteer dan de artikelnummers, dat is meestal de snelste manier om ze op de website terug te vinden.
rob040
Golden Member
Er zijn inderdaad genoeg bedrijven die elke nacht de winkelwagen leegkiepen. Dat is hoogst irritant, maar Reichelt doet het zeker niet.
Reichelt maakt ook een verschil tussen reichelt.nl en .de. Mijn winkelwagen was ook opeens een keer "weg", bleek dat hij onder .de te staan terwijl ik bij .nl weer inlogde.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op woensdag 24 juli 2024 20:51:51 schreef trix:
misschien valt het allemaal wel mee, maar ik heb al wel eens gehad dat de winkelwagen ineens leeg was, ik ben er alleen niet 100 % zeker van dat dit bij reichelt was.
Ik denk bij conrad, die hebben van dit soort stomme streken. Zelf ook gehad, sindsdien hou ik een lijst bij in een notepadje van wat ik nodig heb als het wat meer als een paar onderdelen zijn.
-edit- Zelfs als je ingelogd bent is het daar weg!
Wel een verschil of je eerst inlogt.
Als je als gast gaat verzamelen en pas bij afrekenen inlogt kan het mis gaan als je dan opnieuw naar de site gaat, dan ziet ie dat als een nieuwe bezoeker.
Maar de winkelwagen blijft onder een account meestal wel bestaan.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bij Farnell kan die "plakkerige winkelwagen" wel eens vervelend zijn.
Als je dan wat kleins wil bestellen, dan click je dat bij mekaar, click op winkelwagen ( EUR xx), click bestellen, inloggen, "dit is uw bestelleing, ok?" Sure, ik was al OK twee stappen terug...
En dan staat er ineens dat je voor EUR YYY hebt besteld....
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Bij Reichelt op de pagina van het product zelf. In het zoekoverzicht kan het afaik niet.
Bij Mouser en TME zijn vergelijkbare functies, die gebruik ik ook. Bij TME kan het in het zoekoverzicht, door op de 3 puntjes te klikken (hamburgermenu) en dan op de ster. (Ik heb liever woorden dan plaatjes in een UI, maar dat terzijde)
Bij Mouser kun je ‘projecten’ aanmaken, waarmee je bijvoorbeeld ook 3 van project XYZ en 1 van project QRS kunt bestellen.
Maar het meest overzichtelijk vind ik toch nog om met een vel papier te gaan zitten, zeker als het van meerdere leveranciers moet komen, dan kun je aantekenen wat waar en wat je al gehad hebt afvinken. En/of bestelnummers opnemen in het ontwerp (extra veld in kicad, diptrace, altium, etc. Eagle kan het vast ook)
Ik gebruik de "mijn lijsten" functie voor verschillende projecten. Het werkt, de componenten blijven staan, je kunt ook zien of er een of meerdere artikelen in een lijst niet in voorraad zijn. De Reichelt site is niet erg vlot, zeker in dit "lijsten" stuk lijkt er soms niets te gebeuren en komt er ook soms een foutmelding. Geen paniek, site opnieuw openen en je lijsten zijn er nog.