Beste, ik heb een elektrische Fauteuil (zetel) en heb hiervoor een accu gekocht die er voor diende. (omwille deze staat centraal in kamer en anders altijd de stroomkabel die er lag)

Nu is het probleem dat zonder gebruik deze na 10-12 dagen leeg is en denkelijk is het omdat aan de knoppen een usb zit met een blauw led lamp in de altijd brand.

nu wou ik tussen de batterij en de elektronica een schakelaar zetten

Heb er op alliexpres gekocht van . nu zijn deze verbrand na het testen . connector naar dc

, dc schakelaar met afstandbediening er tussen. (nu na testen zijn deze gewoon door gebrand met lekker verbrand geurtje er bij) ook een drukknop wat ik gekocht had ook geprobeerd en zelfde probleem

batterij is Li-polymer batterij. Spanning: Ingang: 24V-35V DC/1.8-2A. Uitgang: 25,2V 2,5A, 63Wh

en op alliexpress zei men bij eentje dat het tot 29 volt aankon.

Hebben jullie tips voor hoe of wat?

De schakelaars die je toont zijn waarschijnlijk elektronische schakelaars, geen échte, mechanische schakelaars. Grote kans dat de piekstroom die de elektronica van de stoel trekt, de boel nekt.

Sowieso kan je accu bijna 30 Volt leveren (25,2 Volt is 7 cellen van nominaal 3,6 Volt, maar bij opladen kan de totaalspanning de 29,4 Volt aantikken (7x4,2 Volt in serie))

Specificaties op aliexpress kunnen twee kanten op: of ze kloppen (zeldzaam) of je moet ze met een flinke korrel zout nemen (hou de helft van de vermelde maxima aan en het kan lang goed gaan, dat soort werk).

Beter lijkt me om gewoon een mechanische schakelaar in de voedingsleiding op te nemen, maar hoe makkelijk dat is, is op basis van de huidige informatie moeilijk te zeggen. Makkelijk zal het ook niet zijn om dat veilig te krijgen: de accu kan flinke stromen leveren.

Hou er overigens rekening mee dat de accu zelf ook de schuldige kan zijn van het snelle leeglopen, daar zit vaak ook wat elektronica in. Maar een LED die altijd brandt helpt niet mee in de levensduur en klinkt dan als reële oorzaak.

ow ja ik zie het, de oplader van de batterij is 29.5 volt.

Bij de batterij staat

• oplaadbare Li-ion-batterij. Spanning: Ingang: 24V-35V DC/1.8A -2A. Uitgang: 25,2V 2,5A, 63Wh
  • Niet compatibel met fauteuils met aanraakgevoelige aan-uitknop. En laad ook geen elektrisch apparaat op via de USB-poort op de fauteuil.

(dus ik vermoed dan dat dat lampje ook zorgt dat hem leeg geraakt (zijn er 2))

en de kabels naar alles van de elektronica zijn deze

Beste was voor een schakelaar die je via afstandbediening kon aan en uit zetten wegens waar anders moet ik er in dan een schakelaar bevestiging voor het aan en uit te zetten