Geen probleem toch?

Die ISP werkt ook met de ULN er nog aan.

nee werkt niet op de atmega64 op deze PCB, maar dat kwam omdat je bij de atmega64 andere pinnen moest gebruiken dan MOSI & MISO (heel vreemd, maar helaas waar), heb ik een topic over gehad.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/166340
(maar ik bedenk nu dat je dat niet bedoeld)

dit is de PCB met IR zenders, maar hier tegen over staat zo'n zelfde soort PCB met IR transistoren waarvan 3 stuks ook gedeeld worden met MOSI, MISO & SCK

[Bericht gewijzigd door trix op (29%)]

Dan hoef je enkel die verbindingen maar te onderbreken toch?

Geen nood voor een wisselschakelaar.

ja dat is inderdaad waar, alleen de trace van de pin naar de IR led onderbreken is voldoende. immers als IR led word gebruikt (jumper geplaatst) is er geen programmeer connector geplaatst.
goed punt _/-\o_

En als het niet erg is dat de leds mee flakkeren hoef je zelfs dat niet te doen.

dat zou niet zo erg zijn maar ik weet niet of die leds de datastroom beïnvloed ?

Ik neem aan dat de leds door een transistor worden aangestuurd, dus weinig belasting.

Op zondag 11 augustus 2024 16:48:17 schreef Sine:
Dan hoef je enkel die verbindingen maar te onderbreken toch?

Geen nood voor een wisselschakelaar.

Mee eens.

Maar omdat ik bij het lezen van de topictitel dacht "Nidec Copal CAS120" wil ik dat toch even gezegd hebben :p

https://www.nidec-components.com/e/catalog/switch/cas.pdf

Lekker klein, en ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er een kicad footprint voor is ;) Ze zitten in mijn RGB jongleerbal, ik heb die footprint getekend

Op maandag 12 augustus 2024 16:24:07 schreef trix:
door een ULN2803.

Dus weinig belasting, lijkt me geen probleem...

Ter info: Ik had laatst dat een AVR programmeren via een 30cm kabeltje niet werkte en via een 20cm kabeltje wel. Het lijkt er op dat eea wel eens gevoeliger kan zijn dan je denkt.

Die 1.5mA van de ULN kan wel eens toch een invloed hebben.

ik koppel hem gewoon los met een jumper, dan weet ik zeker dat het goed gaat.