Wie weet hoe je een 8 polig @30 V omron relais moet aansluiten. De relais voet heeft de volgende aansluitingen: links 1, 5, 9, 13 en rechts 4, 8, 12, 14.
Waar moet de stuurstroom op en waar kan ik de bruiner op aansluiten.

Iets meer info over het relais, en als er nix op staat, een fotootje.

Omron relais MY2-US-SV 220/240 VAC

De aansluitingen staan op de behuizing als het goed is.

Mel, dank je voor het schema, had ik zelf ook al gezien. Mijn resterende vraag op welke nummers sluit ik mijn sensor aan?
Groet Menso

Wat verwacht je van ons? We kunnen slecht gokken van wat je nou precies allemaal aan elkaar wilt knopen.

Stromings sensor: reageert op stilstand en op stroming door een buis

Merk, type, fotootje?

Goh, ik had m'n eerste kunnen kopieëren... ;)

Wat voor een sensor is het? Er zijn geen sensoren die je zo op een relais aan sluit, daar hoort nog wel wat extra's bij.

Op zondag 11 augustus 2024 15:22:55 schreef Menso:
Stromings sensor: reageert op stilstand en op stroming door een buis

We moeten het er wel uit trekken he? :P

We helpen je met alle plezier, maar met halve informatie kunnen we dat niet. We hebben geen kristallen bol waarmee we kunnen zien wat jij op je werkbank hebt liggen :)

Het is ook geen sensor maar een aan uit schakelaar die de stuurstroom inschakeld of onderbreekt. Dus mijn vraag op welke nummers moet ik de stuurstroom en de nul aansluiten.

Staat erop: spoel zit op 13/14.

'Sensor' en 'bruiner' maakte het er niet duidelijker op :+

@Menso: ik sluit me graag aan bij eerdere opmerkingen. We krijgen echt te weinig informatie om nuttige hulp te kunnen bieden. Ik heb veel bewondering voor het geduld en de toewijding van enkele forumdeelnemers die oprecht hun best hebben gedaan!

Probeer u aub voor te stellen dat we allemaal maar vriendelijke brave lieden zijn, in verschillende gradaties van talent en bekwaamheid en goede wil; maar helderziend is hier - bij mijn weten - niemand. We zitten aan ons beeldscherm en doen ons best, maar gemakkelijk wordt het ons niet gemaakt.

Geef meer uitleg! Plaats foto's! Help ons u te helpen!