Goedenavond vakmensen.
Sinds kort maakt mijn droger soms zomend geluid, als ik deze uitzet en weer aan doe dan is de herrie weg, maar na een tijdje komt het geluid weer terug, soms gaat het geluid vanzelf weg.
Betreft BEKO warmtepomp droger (DPU 7380 X).
Ik hoog graag van u.
Alvast bedankt
Zou het plaatsen van een geluidsfragment de glazen bol kunnen vervangen?
Want die van mij is stuk.
Want dit soort aanwijzingen zitten echt in de categorie: "mijn machine doet het niet, waar kan het aan liggen?"
Zoemend geluid komt van de ventilator aan voorzijde welke vuil in zit, verf losgelaten of defect.
Kijk en voel of dat met elkaar te maken heeft.
Een diepte reiniging van de droger is wel benodigd eigenlijk.
[Bericht gewijzigd door smd op (18%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Pompen zijn berucht om intermitterend te "zingen". De stekker vd pomp effe uit trekken. Achteraan zit een klepje met een schroef. Pomp werkt om de paar minuten een halve minuut.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zou me niet verbazen dat de machine niet helemaal stabiel staat. de compressor gaat dan zoemen eenmaal op vol vermogen omdat het wat wiebelt. dat duurt weer even voor het terugkomt als je de machine uit/aan hebt gezet.
Bedankt voor de antwoorden,
Ik zal de droger eerst openmaken dan kan ik kijken waar die herrie vandaan komt,
Zou het evt ook loopwiel van de trommel zijn?
Alvast bedankt.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op zondag 25 augustus 2024 08:49:58 schreef Arco:
Zoals gezegd: plaats een geluidsfragment...
('het geluid' is niet echt behulpzaam...)
Hoi bedankt de reactie,
Ik zal dit gelijk doen zodra ik daar de mogelijkheid voor heb.
Ja natuurlijk kan het ook een loopwiel zijn, maar kan wezen dat dit nog een glijlager exemplaar is..
Op zondag 25 augustus 2024 08:49:58 schreef Arco:
Zoals gezegd: plaats een geluidsfragment...
('het geluid' is niet echt behulpzaam...)
Goedenavond dit is een tijd geleden maar toch, , de droger deed het daarna goed en sindsdien geen herrie meer, tot gisteren de herrie helaas weer teruggekomen. Ik heb een fragmentje op youtube gevonden hoe de herrie klinkt.