TV Geeft geen beeld en geluid. Heeft er iemand een schema van de voedingsprint. Het nummer is tpv 715g6677-p02-001-002h en de serie nummer is FZ1A160103. Heeft er iemand een foto van hoe de diode sk510c staat op die printplaat? Heb die eens vervangen maar weet niet of die goed staat.In ieder geval geen beeld op tv. Wat kan hier de oorzaak zijn?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bedankt voor het schema maar helaas niet zo goed te zien. Staat de diode op de bijgevoegde foto juist?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op donderdag 29 augustus 2024 12:35:13 schreef Thyr:
Bedankt voor het schema maar helaas niet zo goed te zien. Staat de diode op de bijgevoegde foto juist?
???
Plaatjes zijn meer als groot genoeg...
Uiteraard klopt de tekening (streep is streep op diode)
Arco
Special Member
Grotere telefoon kopen? Of zoals velen voor u hebben gedaan, ga met de muis naar het plaatje toe, nee niet muiz zelf op scherm zetten zoals Wim Kok dat deed. En klik vervolgens op het plaatje <KLIK> Et voilà, messieur Thyr!
Arco
Special Member
rob040
Golden Member
Ja, op de print staat een dikke streep aan de kant van de kathode.
Op gsm inderdaad niet handig om die foto's te bekijken. Zal vanavond eens op computer en groot scherm kijken. Waar kan ik best onderdelen kopen?
Arco
Special Member
Op een gsm schermpje aanmodderen en dan klagen dat het beeld te klein is... 
Reichelt heeft 'm: https://www.reichelt.com/nl/nl/shop/product/schottkydiode_5_a_100_v_do…
[Bericht gewijzigd door Arco op (39%)]
@arco: hoe weet jij dat het een andere uitvoering is van die diode?
Is dat dan geen goede? Staat wel juist op die foto die ik toegevoegd heb.
Wat best eerst meten aan zo een voedingsprint? Wat zou er stuk zijn?
De foto's zijn inderdaad heel duidelijk op groot scherm. Dank U wel
Arco
Special Member
De 'designator' (D9311) is anders als op het 1e schema...
Je kunt zoveel mogelijk de opgegeven spanningen meter of die kloppen. (die diode zou niet mijn eerste keus zijn als 'ie niet fysiek kapot is...)
Let op: de 'hot' linkerkant hangt aan de netspanning...
Als ik meet in het cold gedeelte tussen punt 1 (aan D9311) en bovenzijde schema aan 12VS meet ik een spanning van 8,62 volt. Meet ik tussen punt 1 en rechts boven op schema (+12V) dan heb ik maar een spanning van 0,2 volt. Kan ik hieruit besluiten dat er iets stuk gegaan is in het gedeelte dat aangeduid is met rode stippelijn? Iemand een idee?
Als ik meet in het cold gedeelte tussen punt 1 (aan D9311) en bovenzijde schema aan 12VS meet ik een spanning van 8,62 volt. Meet ik tussen punt 1 en rechts boven op schema (+12V) dan heb ik maar een spanning van 0,2 volt. Kan ik hieruit besluiten dat er iets stuk gegaan is in het gedeelte dat aangeduid is met rode stippelijn? Iemand een idee?