[attachment=2]Hallo beste
Iemand ervaring met een accu chargeer LBC 512-10.deed helemaal niets,
Voeding gedeelte ok,maar geen uitgangsspanning .Heb er een defecte
Schottky diode stps30l45ct die defect was vervangen door het zelfde type,nu gaat de groene led 1 van setting pinken,en na tijdje gaat de
Rode led branden.iemand een idee wat er nog zou defect zijn.zoek ook een schema van deze,Zou een grote hulp zijn,maar kan het op Google niet vinden ?
Vgr
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
4 keer hetzelfde topic? Pff Als er geen schema is dan kan het helpen hier een foto neer te zetten van de PCB.
Ik heb deze ook en normaal zijn deze goed beveiligd tegen verkeerd aansluiten.
Heb je wel een accu aangesloten anders gaat inderdaad na de groene de rode led branden.
Misschien even de handleiding lezen 
Gr.F_S
Sorry bij het posten was er iets mis ik kreeg steeds applicatie fout.Wat er met het toestel is normaal volgens de eigenaar niets gebeurd. Juist ondervonden dat die niet meer lade.,!Ik he bij controle juist een defecte Schottky diode gevonden,die twee andere transistoren 08M157E(TO 92) zijn volgens mij nog intact.En bij het
Inschakelen gaat led 1pinken gaat na een tijdje, de rode led branden?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik zou zeggen dat de diode links van de print zit, de primaire zijde rechts heeft een to220 met verdachte vlek eronder en blauw pootje? dat zal meer meegenomen hebben als dat de schakelfets zijn.
Op de foto links dat is de nieuwe Schottky diode,de TO 220.maar van die twee TO 92 type o8M157E,vind ik geen datacheet? Of equivalent!
[Bericht gewijzigd door STEFF op (40%)]
De foto is niet heel duidelijk maar de weerstand naast de dikke elco / bruine condensatoren is volgens mij ook flink warm geweest.
Ik ben verder alle smd componenten gaan het controleren.Is er iemand
?ie de datacheet vn die 2 transistoren type 08M157E zou kunnen vin
den,ik kan die onmogelijk vinden of desnoods een equivalent. en hoe ik best uittest daar ben ik niet zo zeker van? Alvast bedankt.
Vgr
Op vrijdag 27 september 2024 10:55:55 schreef STEFF:
0p een foto is weinig te zien,alles is met loep goed te zien,volgende08M157E
V431I
TI TYPE TO92
V431 Dat zou een https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tlv431a.pdf
kunnen zijn, maar dat is in bedrijf te meten of het onderdeel defect is.
Andere onderdelen zijn goed te fotograferen met veel licht, niet uit de hand fotograferen maar de camera op een vaste ondergrond laten rusten.
Er kunnen 4 foto's per item worden geplaatst. Of doe een complete PCB tekening naar schema conversie. Ben je een paar uur zoet mee, maar de kans op reparatie stijgt ook navenant, met behulp van het forum.
Ok allemaal bedankt voor de hulp heb de lader in orde.
Het lag aan de instellingen,na het vervangen de Schottky diode.met gebruiksaanwijzingen erbij .OK nogmaals bedankt!
Vgr