Op het werk is een tijdje geleden een nieuwe printer geleverd. Bij de accessoires ook een voedingskabel voor Groot Brittannië, die al vlug bij het afval belandde.
Vraagje: als ik een vrouwelijk continentaal contact monteer aan het andere uiteinde, kan ik dan een reis adapter maken?
Voor zover ik weet heeft het UK zowat dezelfde netspanning.
Of zijn er dingen waar nog rekening mee gehouden moet worden; zie ik dingen over het hoofd...???

Op vrijdag 27 september 2024 12:25:04 schreef Hans1971:
Op het werk is een tijdje geleden een nieuwe printer geleverd. Bij de accessoires ook een voedingskabel voor Groot Brittannië, die al vlug bij het afval belandde.
Vraagje: als ik een vrouwelijk continentaal contact monteer aan het andere uiteinde, kan ik dan een reis adapter maken?
Voor zover ik weet heeft het UK zowat dezelfde netspanning.
Of zijn er dingen waar nog rekening mee gehouden moet worden; zie ik dingen over het hoofd...???

Ja dat kan. Hij is alleen niet geaard als ik het zo zie? Dan alleen voor dubbelgeïsoleerde apparaten gebruiken.

Op vrijdag 27 september 2024 12:34:19 schreef maartenbakker:
[...]
Ja dat kan. Hij is alleen niet geaard als ik het zo zie? Dan alleen voor dubbelgeïsoleerde apparaten gebruiken.

En daarom voor de overduidelijkheid bij voorkeur een euro vrouwtje monteren, niet een schuko vrouwtje.

Heb ik al jaren... snoer komt ook van een printer, ik heb er een 3 delige wdc aan gezet.
Een niet geaarde, er zit ook 2 aderdig kabel aan die UK steker.
Er zit een 2 Ampere zekering in de steker, meer dan zat voor een of 2 ladertjes.
In de handbagage komt hij er wel eens tussenuit na de scan bij de douane :)

Dat is in deze thread nu al de tweede Engelse geaarde stekker die ik zie, gemonteerd aan een 2-aderig snoer. Moet er (volgens de regeltjes) niet een 3-aderig snoer aan zo'n stekker zitten, óf een stekker met een kunststof aardpin, zoals in onderstaande foto? Ik meen dat in NL deze situatie niet is toegestaan. (wat niet wil zeggen dat ik zelf ook soms niet wat burgerlijke ongehoorzaamheid aan de dag leg).

Revado, als de douane al zo reageert op dat zelfbouw-verloopsnoertje, dan vraag ik me af hoe ze gaan reageren op mijn snoertjes.... (misschien dat ik op mijn onderstaande verloopsnoertje nog eens een CE-stickertje plak :) )

Op vrijdag 27 september 2024 17:28:01 schreef nonius:
Dat is in deze thread nu al de tweede Engelse geaarde stekker die ik zie, gemonteerd aan een 2-aderig snoer. Moet er (volgens de regeltjes) niet een 3-aderig snoer aan zo'n stekker zitten, óf een stekker met een kunststof aardpin, zoals in onderstaande foto? Ik meen dat in NL deze situatie niet is toegestaan. (wat niet wil zeggen dat ik zelf ook soms niet wat burgerlijke ongehoorzaamheid aan de dag leg).

[bijlage]

Revado, als de douane al zo reageert op dat zelfbouw-verloopsnoertje, dan vraag ik me af hoe ze gaan reageren op mijn snoertjes.... (misschien dat ik op mijn onderstaande verloopsnoertje nog eens een CE-stickertje plak :) )

[bijlage]

die laatste kwam een kennis onlangs tegen aan een oven, contrastekker aan de oven en stekker aan de voeding :P lekker als je half onder een kastje gevouwen ligt en er amper bijkunt.

Dit was ongeveer mijn eerste knutsel toen in naar Australie emigreerde:

Toen ik 3 jaar later weer naar Nederland immigreerde heb ik de omgekeerde versie gemaakt.

Enne Nonius: Deze http://www.tburke.net/fun_stuff/pictures/computers/ethernetkiller.htm is natuurlijk klassiek.

[Bericht gewijzigd door blurp op (24%)]

Op vrijdag 27 september 2024 19:30:53 schreef maartenbakker:
Da's toch gewoon PoE? >:-)

:)

Alleen jammer dat de datasnelheid maar 50Hz is. O-)

[testman]die laatste kwam een kennis onlangs tegen aan een oven, contrastekker aan de oven en stekker aan de voeding

Dat houdt het leven 'spannend'. En als je er een opmerking over maakt tegen de bewoner/eigenaar, dan krijg je misschien nog een grote mond terug: 'Wat loop je nou te zeuren, man! Het werkt al jaren prima zo.'

Ik heb ook zo'n ding gemaakt op basis van een snoer ik ergens bij had gekregen.

Wel even opletten welke zekering in de stekker zit. Bij mij zat er een 3A zekering in. Heel erg terecht gezien het dunne snoertje.

Maar als vrouwlief dan de föhn erin plugt terwijl je zelf onder de douche staat dan krijg je een discussie als:

Zij: "De stekker doet het niet"
Ik: "Mmmmhhh... deed ie het heel even?"
Zij: "Ja!"
Ik: "Ok, ik zal straks wel even de zekering uit de waterkoker lenen"

Op vrijdag 27 september 2024 19:05:17 schreef blurp:
Dit was ongeveer mijn eerste knutsel toen in naar Australie emigreerde:
[bijlage]

:+
Is bijna het eerste dat ik in Australië deed: stekker kopen. Heb een stekkerblok wat inmiddels al 4 verschillende stekkers heeft gehad bij onze verschillende reizen (stekkerblok heeft 5x euro vrouwtje en 3x schuko vrouwtje aan de andere kant, compact en toch uitgebreid).