Hallo allen,
Parallel aan het meterbord in de meterkast zit een soort tweede meterbord. Ik heb me laten vertellen dat hier ooit de ontvanger van het toonfrequent signaal op gezeten heeft. Zie afbeelding
Ik zie er geen zegels o.i.d. op zitten, kan ik dit bord zonder problemen weghalen? Ik neem aan dat er een opening in het naastliggende meterbord zit, dit kan ik neem ik aan afdichten als ik een stukje plaatmateriaal uit dat wat ik verwijder zaag en er tegenaan plak?
Of is dit niet de bedoeling? Het is mij allemaal erg vaag wat "mijn eigendom" en "van de netbeheerder" is.
Die mag gewoon weg.Er zal dan een gat open blijven,maar er zijn passende vulstukjes voor te krijgen, maar ik denk dat je het bord waar de meter op zit, niet los krijgt.. er hoort namelijk een verzegelschroef achter de meter te zitten die voorkomt dat je dat bord los kan nemen.
Zelfs zonder vulstuk kan dat amper kwaad, er zitten enkel geïsoleerde draden achter. Maar je wilt er geen schroeven in gooien, die landen dan ergens naast de hoofdzekeringen (en in het ergste geval er tussen)
En als je dat bordje opruimt, haal dan meteen die verzameling boodschappentassen even weg 
[Bericht gewijzigd door Sine op (54%)]
Nouwja, dat is wel een dingetje. Op zich mag het wel wat opgeruimder, maar als de meter afleesbaar is, de groepenkast te bedienen en er is voldoende ruimte voor ventilatie, is er niet zo heel veel mis met die boodschappentassen toch? 
Brandveiligheid. Als er wat mis gaat tussen je zekeringen, dan is het nogal makkelijk om die tasjes te doen ontbranden, en dat soort plastic fikt goed.
Ik zie ook dat er ander klein grut onderaan hangt. De tasjes kunnen thermisch isoleren als ze er tegenaan gedrukt worden waardoor die dingen te heet worden.
Inderdaad, die tassen branden als de hel.
En met in en uit halen van die tassen kun je aan kabels trekken en tegen dingen aan tikken.
Het is natuurlijk een lekker handig hokkie naast de buitendeur, perfect voor dat soort dingen zou je zeggen. Maar een meterkast is geen kast voor opslag.
https://meterkastcheck.nl/veilige-meterkast/
Op maandag 30 september 2024 15:29:51 schreef ktf:
Of is dit niet de bedoeling? Het is mij allemaal erg vaag wat "mijn eigendom" en "van de netbeheerder" is.
Dat bord is officieel eigendom van het netwerkbedrijf. Maar aangezien ze het niet tegelijk met de TF ontvanger hebben weggehaald mag je concluderen dat ze er geen waarde aan hechten. Die dingen worden bij mijn weten nooit hergebruikt.
Het kan wel zijn dat er nog draden achter zitten. Die kan je zo nodig isoleren door er een lasklem op te zetten en terugduwen in het naastliggende bord.
Op maandag 30 september 2024 16:30:56 schreef KlaasZ:
[...]Dat bord is officieel eigendom van het netwerkbedrijf. Maar aangezien ze het niet tegelijk met de TF ontvanger hebben weggehaald mag je concluderen dat ze er geen waarde aan hechten. Die dingen worden bij mijn weten nooit hergebruikt.Het kan wel zijn dat er nog draden achter zitten. Die kan je zo nodig isoleren door er een lasklem op te zetten en terugduwen in het naastliggende bord.
Grote kans dat uit het te verwijderen bord een schotje overblijft, wat in het andere bord past. Anders gewoon een (kunststof) hoeklijntje ernaast schroeven als er een opening blijft.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als je dat TF ontvanger bord verwijdert dan zit er een open gat van plm 5cm breed onder het meterbord. dat is de enige reden dat die dingen zijn blijven hangen, draden zijn al verwijderd, die kwamen vanaf de meter. heb er al diverse van verwijderd ivm de al krappe ruimte in de meterkast ( soms hangen de alarmkastjes al op de meterkast deur zelf 
Als je dat bord weg wil hebben, dan is dat waarschijnlijk omdat je op die plek iets anders wil zetten. Dan wordt dat gat vanzelf gedicht.