Beste ,
Er staat een conrector met 4 aansluiting op ,
Heeft er iemand een idee of schema hoe die geschakeld wordt door de sturing ?
Dank
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Heel even gaat de hoofdwikkeling parallel (wisselcontact)zodat hij een groter koppel heeft. Ceramische asdichtingen plakken wel eens. Daarom start hij met een "punch".
[Bericht gewijzigd door EricN op (99%)]
Bedankt EricN voor de uitleg en schema ,
Nu zie ik tenminste hoe die verbonden is ,
Ik merk dat mijn motor vrij warm komt na enige tijd en dan de thermische veiligheid in werking treed ! nochtans voel ik niet veel weerstand op de as ?
Dank
EricN
"enige tijd", is subjectief. Moeilijk in te schatten.
Warm wordt dat zeker maar ben je wel zeker dat het de veiligheid is die uit valt? Mss valt de motor zonder spanning omdat de pressostaat niet genoeg druk krijgt?
Indien het toch de thermische veiligheid blijkt (motor boven de 80 graden) kun je nakijken of hij wel wisselt van parallel naar serie. Anders is er een wikkeling stuk. Je kan ook stroom of vermogen meten.
EricN
Ik heb ze nog niet stuk gehad. Kan natuurlijk gebeuren.
Mss dat hij op hogere toeren (tov met de hand) wel stroef gaat? Maakt hij lawaai? Lagers gaan wel eens stuk. Zeker de voorste.
Is de aanloopcondensator nog goed?
Pressostaat zelf hoeft niet het probleem te zijn. Een trage motor die niet genoeg druk geeft kan ook. Of vuile turbine.
[Bericht gewijzigd door EricN op (22%)]
Op de print zit een toeren regeling DMV relais, deze kan ook defect zijn.. Hoe zien de motor wikkelingen er uit?? Donker gekleurd?
Beste ,
Het was toch de motor zelf!
Het kan toch gebeuren dat die stuk gaat , heel zelden maar toch !
Van buitenaf niks te zien die abnormaal kon zijn !
Heb op ebay alleen het motor gedeelte kunnen bestelen , alles vervangen van de ene naar de andere , komt nu niet meer warm en is in orde ,
Dank voor de hulp,
ps , het schema van de motor is niet het zelfde als die van mij .
Mijn motor type 7710711
Groeten
Interne sluiting van een van de wikkelingen, wel zeldzaam bij Miele, maar alles kan! Hoe meette de wikkelingen TOV goed werkende Ohms??
De meeting kan ik niet meer weten , heb die al gemonteerd .
Weet dat ik nog gemeten had bij koude toestand en bij hete toestand dat er een enorm verschil was in ohms ! en dat vond ik al verdacht , daardoor één ander besteld .
Maar hoeveel kan ik ik niet meer zeggen ..sorry
Grt
klopt dat in hete toestand een aardig verschil is, komt door thermische weerstand hoger is van het koper..