Playstation 4 Pro Power supply connector

Beste mensen,

Voor mijn kleinkind zijn PS4 uit elkaar gehaald omdat die te heet werd. E Model CUH-7216B Er zat niet veel stof in, maar de koelpasta tussen de processor en de koelplaat was bijna niks meer. Dus dat kan ik weer goed maken.
Nu kreeg ik bij het verwijderen van de voeding de stekker van de voeding niet goed uit de connector op de printplaat. Balen, want de connector ging los van de printplaat. Ziet er best ingewikkeld uit voor reparatie. Zie de foto's. Iemand advies? Ik ben niet zo goed in het hele kleine soldeerwerk.

Dit is te repareren, maar makkelijk is anders. In ieder geval NIET zelf aan beginnen als je geen onderwarmer of bout met actieve punt hebt, deze printen zijn ongelooflijk zwaar uitgevoerd met meerdere koperlagen binnenin de print, die enorm veel warmte slurpen.

Daardoor redt een standaard soldeerbout het echt niet om dit netjes te verwarmen.

Er staat geen locatie in je profiel, maar misschien is er iemand in de buurt die dit voor je kan doen. Zelf heb ik er de spullen wel voor, maar dit is niet eventjes gepiept én geen garantie dat het hierna weer werkt: hoewel de schade op de foto beperkt lijkt (geen doormetaliseringen die beschadigt zijn) kan het toch erger zijn dan lijkt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Dat moet een beste ruk geweest zijn, want komt niet zo makkelijk los. het is te doen door connectortje iets meer te verschuiven waar nog wel printspoor zit en dan opnieuw solderen , ook de bevestigings punten weer!!

Dank voor je reactie.
Ik woon in Bergen bij Alkmaar.

Henry S.

Moderator

zet anders even een advertentie in de V&A.

En vul je plaatsnaam even in.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ik heb het bij V&A gezet. Nog geen reactie. Misschien niet in de goede groep? (Bij Personeel en dan Reparatie.)