Hallo allemaal,

In verband met mijn slechte longen maak ik gebruik van een Zuurstofconcentrator GCE M50.
Het apparaat staat op zolder ivm het geluid dat het maakt.

Ik zou de concentrator graag aan en uit willen schakelen met een wifi schakelaar. TP-Link Tapo P115
Maar zodra de spanning /stroom wegvalt begint het apparaat luid te piepen.

Is er iets te bedenken om de spanning/stroom uit te schakelen zonder dat het apparaat luid gaat piepen.

Ik weet dat het een beveiliging is maar het traplopen om hem twee keer per dag aan en uit te schakelen is me eigenlijk al te veel.

Mvg, Wim

Zonder het apparaat te opereren zal uitzetten wel niet gaan: 't is tenslotte een beveiliging die je om zeep helpt...

Hier moet je niet zelf aan gaan knutselen.
Je kan beter je probleem bespreken met de zorgverlener of de leverancier van het apparaat.

de netschakelaar eruit wippen en daar de wifi schakelaar tussen proberen te zetten. echter dan vervalt garantie, niet echt veilig enz.

ofwel een solenoid met "vinger" op de aan-uit knop laten drukken.

De netspanning uit schakelen Activeerd juist de pieper, daar is deze beveiliging voor ,er zit een accu in. Je moet dan zowel de netspanning als de accu uitschakelen!

Op maandag 14 oktober 2024 10:12:24 schreef Hunebedbouwer:
... er zit een accu in. Je moet ... de accu uitschakelen!

Ja, en dan ben je (met een beetje pech) ook alle instellingen kwijt. ;(

Ik zou nadenken over een andere plek om dat ding neer te zetten. Je moet toch dagelijks water verschonen en geregeld filters reinigen.

Op maandag 14 oktober 2024 18:57:22 schreef ohm pi:
[...]
Ja, en dan ben je (met een beetje pech) ook alle instellingen kwijt. ;(

Er zit alleen een draaikop (mechanisch) om l/m in te stellen.

Op maandag 14 oktober 2024 19:03:00 schreef GJ_:
Ik zou nadenken over een andere plek om dat ding neer te zetten. Je moet toch dagelijks water verschonen en geregeld filters reinigen.

Er zit geen water reservoir in. Filter 1/week uitzuigen. Dat is alles.

Misschien is een stukje tape op de pieper al voldoende om het geluid zo laag te krijgen dat je het alleen hoort als je er naast staat.

Dat is een goed idee. Ik koop "buzzers" in china waarvan de chinees iets van 92dB herrie claimed. Of ik dat moet geloven is een tweede, maar ze maken voor mijn gevoel "te veel" herrie als ik met "software ontwikkeling" bezig ben. Maar ze komen met een sticker bedoeld om "na productie" verwijderd te worden. Dat ding laten zitten maakt de boel behapbaar stiller.

Gewoon een plakbandje, of stukje duct tape, etc werkt ook.

Als 'ie dan nog te luid is, een klein plukje watten in het gaatje doen wat het piezo-element raakt (aangenomen dat het een piezo met gat is... ;) )
(stukje uit laten steken, dan is het ook makkelijk weer te verwijderen...)

Op dinsdag 15 oktober 2024 10:21:19 schreef Benadski:
Misschien is een stukje tape op de pieper al voldoende om het geluid zo laag te krijgen dat je het alleen hoort als je er naast staat.

Deze, simpele, oplossing ga ik toepassen.

Bedankt allen voor het meedenken.

mvg, Wim