thermokoppel kapot?

Ik heb een probleem met mijn Bauknecht 4 pits gasplaat met elektrische ontsteking.Het probleem speelt al vanaf aankoop 8 jaar geleden. 3 branders gaan met de juiste knop direct aan blijven ook branden.De 4e brander heeft een probleem. Deze gaat moeilijk aan.
Bij het indrukken van de knop vonken alle 4 de pitten zoals dat hoort
De pit gaat ook aan.
Maar bij het loslaten van de knop gaat de pit uit.
Ook wanneer ik de knop een lange tijd inhoud en de koppel heel heet laat worden blijft het gas niet branden. Echter.... nu komt het probleem....
Wanneer ik heel hard duw op de knop (volle gewicht) dan blijft het gas wel branden.OOk na 5 seconden al! Wat kan er dan stuk zijn?
Volgens mij doet alles gewoon zoals het hoort, alleen je moet heel veel kracht zetten op de knop. (mijn vrouw lukt dat niet, dus ik wil dit probleem verhelpen, maar heb geen idee wat er dan stuk kan zijn.
Wie heeft een idee?

revado

Honourable Member

De spoel die in de kraan zit.
Slecht contact is mogelijk.
Of de thermokoppel zit niet goed vastgedraaid bij de gaskraan?
Pas wel op met zelf sleutelen als je niet zeker weet wat je doet met gas!

Soms komt de knop tegen het chassis. Trek de knop even af de kraan. Gaat het zonder knop wel goed?

Bij bauknecht heb je soms slechte massa problemen in het thermokoppel. Mss is door je kacht de vervorming dusdanig dat het slecht kontakt iets verminderd?

Het thermokoppel zelf is meestal eenvoudig loskoppelbaar aan de kraan. Verwissel met een goedwerkende. Wel beide gelijk bedienen daar het thermokoppel vh gekruist zit.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 13 oktober 2024 21:28:10 (25%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?