Smart deurbel

Beste leden,

Ik heb een vraag over mijn smart deurbel, ik heb al een tijdje een smart deurbel van google nest hello. Alles werkt gewoon zoals het werkt, 24 beltrafo. Echter wil ik graag een gong aan mijn deurbel toevoegen.

Ik heb een deurbel gong aangeschaf die werkt op 24v AC en zou compatibel moet zijn met mijn deurbel nest hello.

Echter bij het aansluiten blijft de gong afgaan zonder daadwerkelijk de bel in te drukken. Ik denk dat ik dan het verkeerd aangesloten hebt of moet er nog wat tussen? Wie kan mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Jin

revado

Honourable Member

Ik zie op internet staan dat er een "chime connector" tussen moet.
Hier is meer info te vinden:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2023670

Hallo Revado,

deze chime connector heb ik dus niet.

Arco

Special Member

Kun je die niet los bestellen dan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Vraag even aan de leverancier, die zal hem wel kunnen leveren en meer info kunnen geven af het dan wel werkt met de aangeschafte bel.

Deze kunnen ze dus niet leveren, tenzij je een nieuw deurbel koopt.
Maar als goed is, is chime alleen bedoelt voor gong die minder dan 24v zijn.
De reden dat ik ook een 24v gong hebt gekocht.

Denk alleen dat ik het niet goed hebt aangesloten?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
revado

Honourable Member

Dan zal je minimaal een tekening of foto's moeten posten hoe je het hebt aangesloten, zo is het een kritallen bol kijken :)

Ja, de videos had ik al bekeken.
Werd er alleen niet wijzer van. 8)7

Deze gong heb ik

https://www.amazon.nl/Doorbel-voordeur-klassiek-kunststof-DNT-206/dp/B…

Zo had ik het aangesloten. ( zie bijlage)

Arco

Special Member

Volgens die video is de chime connector altijd nodig, anders kan de boel kapot gaan...
Er schijnt een lijst met compatible gongs te zijn.

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 15 oktober 2024 17:49:39 (23%)

deze schijnt dus een compatibel gong te zijn.