Ik ben een beginner met solderen.
Heb hier een kapotte synthesizer liggen.
Na hem open geschroefd te hebben zie ik sowieso op de voeding allemaal lekkage.
Is dit te doen voor een leek of zal ik met iets makkelijkers beginnen en dit gewoon laten?
Dat is allemaal lijm en geen lekkage.
Als het een synth is die een paar euro waard is zoals die juno 60 .. dan niet mee lopen klooien zonder kennis.
Die kit kan overigens ook problemen geven, bepaalde varianten daarvan worden geleidend als ze verouderen.
[Bericht gewijzigd door Sine op (26%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op zaterdag 26 oktober 2024 22:08:38 schreef Sine:
Dat is allemaal lijm en geen lekkage.Als het een synth is die een paar euro waard is zoals die juno 60 .. dan niet mee lopen klooien zonder kennis.
Die kit kan overigens ook problemen geven, bepaalde varianten daarvan worden geleidend als ze verouderen.
Het is een korg m1. Deze is al niet werkend. Heb hem uit elkaar gehaald volgens een Youtube video, alle schroeven geordend, kabels gemarkeerd.
Het keybed wil ik gaan schoonmaken en een button moet vervangen worden.
Ik vond het interessant om het gewoon eens te proberen, aangezien deze toch al defect is en ik er nog een hebt die wel werkt. Dan weet ik tenminste hoe hij uit - en in elkaar gehaald wordt. Lijkt me leerzaam. En zo'n knopje zal dat moeilijk zijn om te solderen?
Ahh het is dus lijm, weet ik dat ook weer
thanks
Lijkt me erg leerzaam om hier e.e.a. op te gaan proberen. Had ooit eens een chippuller gekocht, misschien de chips ook reseaten? lijkt me interessant.
Hij geeft nogal wat noise / of euh oversturing door het geluid als ik de koptelefoon er op aansluit.
Tenzij het een museum waardig toestel is kan je hier zeker niet veel aan verliezen, echter wel ervaring van overhouden.