Des avonds,
Vraagje: heeft iemand wel eens succesvol deze MP3 module aan de praat gekregen?
Ik krijg er geen geluid uit.

De opstelling is een ESP8266 die tegen de module praat (zie fotootje voor het beeld).
Aangesloten op USB van een PC en een headset in de 3.5mm aansluiting.
VCC krijgt de module van de 3V3 pin van de µcontroller.

Het gekke is, de seriële communicatie lijkt goed te gaan: berichten erheen sturen leiden tot een goede retour statusmelding.
Maar het typische is dat de module steevast meldt dat er geen directories en bestanden op de SD-kaart staan.
Terwijl er toch 2 directories op staan (01 en 02) met in ieder 2 à 3 MP3 bestanden (001-<naam>.mp3, etc.).
Ik heb het al met 2 verschillende SD-kaartjes geprobeerd (ieder 32GB).
Ook al met 2 verschillende van die modules.
Daarnaast ook al de 3,3V van een aparte voeding aangesloten, mocht die module teveel trekken voor de ESP.

(Nog niet met bijv. een Arduino UNO geprobeerd, die op 5V werkt.)

ik denk dat de Sd card niet leesbaar is. Formatteer deze eens FAT32 met 1GB of zo. Laat de rest van de ruimte maar zitten. Dit soort kaartjes is very picky over de formattering van de sd card.
Staat er iets over in de beschrijving van de MP3 module?

Zie ook hier:

Bedankt voor het supersnelle meedenken Fripster.
Je hebt me in de goeie richting geduwd: hij doet het :)

Feitelijke oorzaak: het ging om een salvaged SD-kaartje dat al eens in een Raspberry Pi heeft gezeten.
Daarbij is de 1e partitie op dat kaartje een boot-partitie geworden en je raadt het al, ik heb ff niet opgelet en de bestanden op de 2e partitie gezet 8)7 (zie plaatje...).

Opgeschoond, een 1,8GB partitie aangemaakt en nu speelt ie als een zonnetje op 3,3V :D
Waarschijnlijk/hopelijk werkt ie ook wel met de 32GB, maar die heb ik in de praktijk waarschijnlijk helemaal niet nodig (geluidseffecten bij een diaorama).