Hi,
Dank weer voor alle info!
Even dit, het laatste stukje code dat ik hier liet zien was alleen voor de data zichtbaar te maken op de twee displays, dus hoe je dat aanpakt.
De Delay in de loop, is voor het niet zo laten knipperen van de displays, dat irriteerd als het frutsel in mijn ooghoek naast mij ligt.
Per menu pagina, wil ik de "vaste tekst" één keer plaatsen en dat de waarden alleen veranderen als nodig, hier zal ik nog mee moeten gaan experimenteren of dit zinnig is en hoe te doen.
In de laatste code staat nog een heel stuk "serial print" debug code, die is natuurlijk niet meer nodig, alles werk nu voor het aansturen van de displays.
Het ging mij er dus om, te leren hoe ik twee displays ga aansturen zonder dat deze elkaar in de weg zitten en dat werkt nu.
Dan komen we aan bij jullie adviezen.
Mooi, als eerste die van Roland die een link van Adafruit stuurde, een voor mij zeer leesbaar stukje over een State Machine,
deKees heeft me daar een tijd eerder ook al eens iets over laten zien.
Daar ga ik vandaag mee aan de gang met een andere Arduino Nano, daar slingeren er hier genoeg van rond.
Ik ga voor het HF Ovenproject, het houden bij de Teensy LC, anders komt er weer meer uitzoek werk bij en dat past even niet in mijn brein, heb de laatste twee weken even genoeg last van "Aura's" gehad.
Wat hardbass en fcapri laten zien, bevatten if statements met timing en counters.
Ik begrijp wat de bedoeling is, maar het lezen van deze stukjes tekst, geeft niet direct inzicht in hoe/wat/waarom er iets gebeurd.
Niet zoals je mij b.v. een voeding circuits of een versterker schema laat zien, dat ik je direct de functies van de onderdelen van de schema's kan uitleggen.
Dat is het gevolg van mijn taalprobleem, wat meespeelt bij mij is onder meer dit, dat er b.v. van rechts naar links wordt gewerkt en dan weer andersom.
Zo is nu eenmaal C, C++ enz opgebouwd, ik zal het er mee moeten doen.
Als je goed wil leren zal het je meestal een keer of zeven moeten worden uitgelegd/geprobeerd en het helpt bij mij, als ik namen ga geven aan de variabelen die mij aanspreken als het kwartje echt niet wil vallen.
Voorbeeld, deKees gebruikte in een stukje code b.v. % in een regel, daar had hij een goede en galante oplossing mee bedacht, maar dat heeft aardig wat breintijd gekost voor ik het door had.
Zo'n hele regel waar % in staat,valt dan in mijn hoofd onder het kopje chaos, ik begreep wel wat de bedoeling was, maar begreep de eigenschappen van de toegepast % niet.
Mijn Dyslectie zorgt er voor, dat ik nog veel meer dan een normaal persoon, het heel veel moet doen, in die kleine voor mij hapklare brokjes code.
Voor jullie info, mensen met dyslectie raken bij het lezen van een zin, zeg als ze op 60% van de tekst zijn, het voorgaande wat ze net gelezen hebben kwijt en/of het verband rammelt hun hoofd uit.
Ik pas verschillende technieken voor het onthouden toe en je kan in mijn schema's b.v. zien, dat meestal van links naar rechts opgebouwd wordt,
met zo min mogelijk kruislijnen enz. in mijn ogen een mooie structuur.
Dit wringt dan met de code die ik probeer te begrijpen die heen en weer springt(daar kan een hele goede rede voor zijn).
Zo'n 30 jaar geleden schreef ik uitgebreide Batch code met "Go To's" en dat zag er verder mooi gestructureerd uit kan ik zeggen en werkte ook nog eens goed.
Gebouwd met de Norton Editor en daarna omgezet naar een .com bestand.
Als je tegenwoordig als je dit zo doet met Go To's, dan wordt je door de Code politie opgepakt. *grin*
Ik ga vandaag frutten met het lesje van Adafruit dat Roland liet zien en nadenken over jullie tips.
Groet,
Bram