Miele vaatwasser lekt aan waterinlaat

Hoi

Nadat de oude wasmachine defect ging is er nu iets met onze vrij jonge G4310 vaatwasser.
Ik heb een vaatwasser van Miele die het in principe doet.
Echter is er toch nog een probleem.

De watertoevoer(kolom?) lekt een geringe hoeveelheid water na Iedere wasbeurt.

Het zit links achter vlak naast het steunpootje.

Ik zat oorspronkelijk met een stevigere lekkage aan de 2 o ringen die naar het zoutbakje gaan. Maar dit is nu opgelost, door vernieuwde o-ringen.

Echter zit ik nu nog met een heel klein lekje bij iedere vaat staat er zonder bodemplaat een klein beetje water aan deze inlaatcombinatie.

Er is echter wel al best veel kalk in de kolom.
Waarom blijft er trouwens ALTIJD een hoeveelheid water staan bovenaan deze kolom?

Alvast bedankt

vergeten

Golden Member

Svp niet de termen; wasmachine en vaatwasser door elkaar gebruiken.
Het zijn beide wasmachines maar als je de inhoud wisselt kan je lachen. O-)

Het gaat dus om je Miele G4310 vaatwasmachine, distilleer ik uit je verhaal.

Doorgaans ben ik duidelijk over wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Hi

Ja het gaat over de G4310.

Maar zoals ik schreef sneuvelde onze wasmachine slechts korte tijd geleden (https://www.circuitsonline.net/forum/view/167206/last)

En nu heeft onze vaatwasser ook een probleem.

Dacht dat ik duidelijk was maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Alvast bedankt

Bedoel je achteraan?
Daar zit de ontluchting. Hete damplucht kan daar ontsnappen. Als de omgeving koud is condenseert dat snel en lekt het daar. Een ander soort lek ga je moeten observeren waar en wanneer exact het lekt daar het van hieruit niet mogelijk is om vast te stellen. Lek aan mengventiel...lek door kalk...lek aan inlaatopening naar kuip... . Het water kan van een andere plaats komen en via de rare vormen vh watersysteem naar achter lopen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Mengventiel lekt het meeste, oring niet lekker meer, deze vervangen lost probleem wel op.

@SMD Dank voor de tip! Maar in mijn geval was het mengventiel niet de lekkage.

@EricN Ja het is inderdaad aan die ontluchting naar boven in de kolom. Zou me inderdaad niet verwonderen want nu ik terugkijk die ik die ontluchting naar boven vol condens staan…

Maar het echte probleem waardoor de bodem compleet wit was uitgeslagen is opgelost ?.

Bedankt voor de tips!

Als probleem is opgelost, lekker zo laten. Een witte bodemplaat komt vaker voor, kan ook van overschuimen geweest zijn.