Eerst en vooral: welkom op dit forum! Er is hier veel kennis en ervaring en inzicht beschikbaar, maar er hangen ook wel een paar, euh, "schilderachtige" figuren in het ronde, ik sluit mezelf niet uit Bovenal zijn er deelnemers met flink wat ervaring in boten van diverse afmetingen, daarop beroep ik mezelf helemaal niet.
Niet helemaal duidelijk wat dat paneeltje precies doet, men ziet die wel volop bij Ali, Ebay, &c.
* waar krijgt het zijn voeding binnen? Mogelijks met de gestripte maar verder niet afgewerkte rode en zwarte draad, links in de foto's?
* wat is de functie van de rode blokjes in serie met de "afgaande" rode draden? Zijn het zoals ik vermoed zekeringhouders? Zoja, dan zeker behouden!
* wees beducht voor de stroombelastbaarheid. Die draadjes zien er al erg priegelig uit, kunnen hooguit 1 mm2 zijn, wellicht zelfs maar 0,75 of 0,50 mm2. Daar moet men geen 20 amp doorheen jagen.
* uw idee om sommige belastingen NA een schakelaar te hangen ipv ervoor heeft best kans op sukses, maar wees alweer beducht voor de wellicht beperkte stroomcapaciteit van de schakelaars. Teveel stroom doorheen zo'n cheapo plastic tuimelschakelaartje is een prima manier om een fikkie te starten!
* overweeg misschien om een extra schakelaar bij te plaatsen voor de gewenste extra functionaliteit, eerder dan een van de bestaande schakelaars te herbestemmen. Als ik dat goed begrepen heb, tenminste.
* vrijblijvende poging tot meedenken: het lijkt me een mogelijke meerwaarde om aanstekerplug en usb-voeding zowel geschakeld als niet-geschakeld beschikbaar te hebben.
[Bericht gewijzigd door
Paulinha_B
op vrijdag 8 november 2024 02:46:54
(10%)