Goedendag Ik een nieuw lid op dit forum, en heb meteen een vraag, mijn vrouw heeft een scootmobiel elite 2 plus en sinds gisteren gaat het niet voor of achteruit. Contactslot aan display toont volle accu's. De accuaansluitingen los gehaald voor reset, eenzekering 15 amp gevonden is ok. De verlichting toeter werkt. Wie o wie heeft een mogelijke oplossing. Bij voorbaat dank.
Ik heb vandaag alles doorgemeten en overal staat spanning op.
Niet per ongeluk de hendel(s) voor vrijloop om te kunnen duwen omgezet? heb dit al eens meegemaakt bij de scoot van m'n moeder. Deze zitten bij de achterwielen.
[Bericht gewijzigd door Nightwalker op (12%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
@Fred,
Zonder het gezien te hebben, en met deze input is dat wel heel voorbarig.
[Bericht gewijzigd door Sine op (13%)]
Zit er een joystick op voor, voor en achteruit? Zo ja, signaal controleren van joystick naar regelaar.
Of zit er soms een sensor in of onder de zitting? Zoja ook die controleren. Die sensor is een vrijgave voor de regelaar.
En alle stekker aansluitingen controleren op een los contact of slechte verbindingen.
Ik heb er ook een een gezien waar zo'n rood noodstopknopje op zat, als je die indrukt doet ie het ook niet.
En soms zit er een zekeringautomaat op die je kan indrukken.
Een 15 amp zekering is wel heel weinig voor een motor lijkt mij.
Merk en type, foto?
Welkom op het forum trouwens!
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op zondag 17 november 2024 11:20:51 schreef Nightwalker:
Niet per ongeluk de hendel(s) voor vrijloop om te kunnen duwen omgezet? heb dit al eens meegemaakt bij de scoot van m'n moeder. Deze zitten bij de achterwielen.
Ik ga mee in die gedachte. Om dezelfde reden. (Mijn moeder had een trophy 5, of 7)
Andere optie is de handrem/pakeerrem/noodrem, als die er op zit. Daar kan ‘ie wel doorheen, maar niet op de traagste stand (en binnenshuis is ‘op de hoge stand door de rem heen breken’ niet aan te raden… buiten misschien ook niet want zowel rem als motor vinden dat denk ik niet leuk)
Andere optie de zekeringautomaat die revado ook noemt. Zat bij die trophy’s op de zijkant van de accubak, onder de stoel. Was een klein wit knopje. (Maar gaat er eigenlijk nooit uit, of je zou lang heuvelop moeten rijden in de volle zon)