Marantec comfort 150 bereik handzender laag

Het bereik vd handzenders of ontvangers is erg laag geworden van mn 2 garagedeuren,nu nog ca.3meter dit was ca 11meter
Gedaan:
Batterijen handzenders en handzenders vervangen,
Antennedraad vd ontvangers vastgesoldeerd,ipv schuifstekkertje
Nu mijn idee de ontvangers te vervangen,dit is met een 4polige RJ11 telefoonstekker aangesloten,maar weet iemand de aansluiting/pinout om een universele 433mhz ontvanger op aan te sluiten? Dit staat nl. niet in de handleiding, alvast dank

over die rj11 komt 12 of 24V voor de voeding van de ontvanger en puls signaal voor open /dicht. niet heel spannend. kun je wrs zo zien als je de ontvanger opent.

overigens zijn auto's tegenwoordig van een raam coating voorzien tegen de zon, maar die houd ook de straling uit die handzender tegen. is die 11mtr buiten de auto wel haalbaar? een stoorzender kan ook de reden zijn, weerstation met lege buitensensor komt weleens voor. of een bouw vlakbij? daar komt ook wel storing vanaf van de bewaking welke draadloos is.

Die 433MHz AB's willen nogal eens verlopen; meestal zit er een trimmertje in de ontvanger...

Dankje er zit geen trimmer in,lm317 en uaa3201t,
Op 3meter afstand doen de originele en china ab het prima(na inleren)
Het zou mooi zijn als iemand de 4pins al heeft uitgedoktert (hoef ik dit nietmeer te doen?)of service manual waarin dit zal staan,

Er zit een kroonsteentie op met 3 draden, voeding en puls ingang.
Die RJ zal wel data zijn, anders kan je geen AB inleren op de unit.

https://www.nold.io/compatibility/marantec/comfort-150/

ter verbetering, het zijn geen 4pin maar 6pin RJ stekkers,

maar inderdaad op kroonsteen buitenste 1+3 staat 28 volt,

en 1+2 verbinden is open/dicht , bedankt !

misschien is er een universele ontvanger voor
2 verschillende 433Mhz frequentie's (voor 2 deuren apart)
met schakelcontact zodat ik de originele AB's kan gebruiken,

tot zover bedankt !

Ik gebruik zenders en ontvangers van Cardin, niet de goedkoopste maar wel heel betrouwbaar en het gaat nooit vals af.
Die zijn er met 2 knopjes en 2 separate relais in de ontvanger.

in china,
2 sets 433MHz handzenders+ontvangers besteld, 4 euro (wel per set),
ze werken (nu nog) fantastisch op de externe 3 pin stekker (revado ik wacht op valse melding)