Goede avond techneuten ,Nu had ik vandaag de lichtslang verlichting weer in de mast gezet .En daar tussen dit tijd relai .Die is toen aan gepast om bv 3 seconden aan .En dan weer 3 seconden uit .Is iets bij te regelen met de blauwe pot meter .Nu was hij dus aangepast aan de onderkant door een goede kennis .En dat was in 2001 .Het werkte altijd perfect met 9 meter licht slang .Hij doet nu na jaren niet gebruikt het volgende .Als ik de netspanning aan zet .Duurd het even voor dat het rode ledje aan gaat en dan schakeld het relai de spanning naar de licht slang .En dan na 15 minuten hoor je het relai en zie je het ledje ook aan gaan maar een klein licht flitsje in de meters licht slang .En geen licht?.Nu is deze licht slang wel 2 keer zolang .Maar volgens mij heb ik wel eerder er een hele licht slang op geschakeld .Wat zou er nu loos zijn? Kan hij het wattage van de licht slang niet aan of is het relai of elco,s het probleem .Heb de stekker nu maar gelijk in de spanning .Dan brand hij mooi constant .Maar wil toch wel het Las Vegas gevoel hi. Zal er even 2 foto,s bij doen mvg

De eerste verdachte lijkt met het relais. Dit type relais in nu niet gemaakt om elke 3 seconde te schakelen. Dan noch kan zo relais dat best lang volhouden maar na zolang kan dat een keer op zijn.

Andere verdachten zijn een of meer condensatoren die kunnen na 23 jaar ook wel een keer te ver veroudert zijn.

Hallo Ben leentje .Bedankt voor de tip .Ga ik morgen die elco,s vervangen .En zien waar ik precies zo,n Relai kan kopen fijne avond nog .