Hoi..

Ik heb wat research gedaan en erachter gekomen met dat als je met beperkt budget.. zit de CT 05 of Philips 780 of een coomber Dan tog de beste keus is.. nu heb ik een CT 05 voor 20 euro.. maar nu zet ik hem aan.. en hoorde vreemd geluid.. en kreeg de heads ook nie bediend.. nu open gemaakt.. de 2 aandrijf motors blijven gewoon tollen na dat je het aanzet op Hoge snelheid.. of hij maakt kortsluiting of iemand weet hier toevallig wat het Kan zijn en wat ik het beste als eerste stap Kan Doen.. ik check meteen even voor nieuwe aandrijfrubbers Dan is het opgelost Alleen nog nie het aandrijfmotor gedeelte die gewoon constant blijft draaien en voor die tijd Kan ik het nie vervangen met nieuwe spanrubberringen of hoe ze ook heten . Haha alvast bedankt voor de eventuele reacties.. ik heb hier geen voltmeter ligge. Waar ik nu ben.. dat word pas vanavond maar ik doe alvast even jullie wijsheden de nodige info alvast inwinnen..

In de bijlage ziet u hoe het aan is gekomen jammer genoeg.. haha

Mijn vraag is maakt die kortsluiting Dan ergens of is het motortje kapot

Motortjes zijn prima in orde maar de snaren zijn vergaan. Die vervangen is als je er naar moet vragen meer een klusje voor iemand die het vaker gedaan heeft. Extra moeilijkheid is dat de verkleefde of versteende snaarresten nog op de wieltjes zitten.

Dat die aandrijfmotors blijven draaien hoeft geen probleem te zijn, in vrij veel decks waar ik aan gewerkt heb draait de capstan-as (en dus de motor) continu. Ik snap niet waarom je die rubber riemen niet zou kunnen vervangen, spanning eraf, goed schoonmaken, nieuwe erop en dan weer aanzetten. <te laat :) >

Ow ok ik snap hem heb nog niet aan een tape rec gewerkt.. maar ik snap nu wel dat het motortje dus blijft draaien en idd pas bij play pakt die de volgende tandwieltjes... Gelukkig niet een motor probleempje dus waar ik bang voor was..is er menug advies over bijv iets Erin te spuiten zoals deoxit f5 of total niet Doen.. wegens dat de rechter af en toe wel beetje aanloopt.. en daarvoor geluid creert.. ene keer wel andere keer niet.. en weet iemannd of ik het zwarte gedeelte moet vervangen.... Of Alleen schoonmaak en heeft iemand een ander product ooit gebruikt hiervoor of wat is aan te raden.. alcohol.. demi water of dreft.. of Alleen maar tandepoetse bijv

gewoon schoonmaken met IPA (niet het bier :-)) of alcohol (flesje 96% van het kruidvat werkt prima hiervoor).

Is smerig plakkerig spul, dus ik zou er wel voor zorgen dat je oude kleren aan hebt en niet op je mooiste tafelkleedje werkt.

Je andere vraag snap ik niet helemaal. Aanlopen lijkt mij een mechanisch probleem, deoxit is meer voor smerige potmeters/schakelaars en dergelijke.
Mechanisch probleem zul je toch moeten proberen te achterhalen wat de oorzaak is (slijtage, iets verbogen, slechte of uitgeharde smering, etc.)

Niks in het motortje spuiten. Als de snaar er niet opzit hoor je de lagers een beetje maar dat is meestal geen probleem zodra er weer een snaar opzit.