Hallo,

Ik heb een kookplaat van Primo IKP1 met een probleem.

Bij het aanzetten van de kookplaat komt foutmelding E0 op het display. Dit is de foutcode dat er geen pan op de plaat staat. Deze wordt niet herkend.

Ik vees de kookplaat open. De printplaat op zich ziet er goed uit, al is de kwaliteit toch niet zo goed naar mijn gedacht.
Ik heb de IGBT of mosfet doorgemeten, geen sluiting. De gelijkrichter ziet er ook nog goed uit. Geen gezwollen elco's op de printplaat.

Nu als ik de pan zonder het glas tegen de wikkeling duw begint het water tocht te warmen. Ik durf hem er niet te lang ophouden omdat de temperatuursensor daar ook onder zit.

Wat zou de oorzaak zijn van dit probleem? Is het iets dat ik over het hoofd zie?

Warm de print eens op met haardroger om te kijken of het probleem erger of beter wordt.

Condensatoren (mkt) nameten

Slechte solderingen nakijken.

Volgens mij had ik ooit een plaatje met hetzelfde binnenwerk.

Die begon op een gegeven moment ook 'raar' te doen en herkende regelmatig niet meer dat er een pan op stond.
Ik ben er nooit achter gekomen wat er nou precies fout ging, er zit wat frut in wat onder andere de opgenomen stroom meet en dit terug stuurt naar de controller. Op een gegeven moment was ik wel klaar met spitten in het ding en heb ik hem weggekegeld.

Ik heb de print eens warm gestookt met de haardroger. Geen resultaat.

Ik zag niet direct slechte soldeerverbindingen op de printplaat.

De kookplaat start altijd op met deze error, pan er opzetten en instellen en werkt dan OK

heb ook zo'n ding wat af en toe nodig is omdat er geen 2 grote braadpannen op mn fornuis passen. elke keer was het weer roulette of dat 1 pits fornuis het zou doen. elke keer na veel gedoe weer aan de gang gekregen, weer nagesoldeerd, wat vervangen maar dan weken later was het weer ellende. de laatste keer werkte het ding ineens, dus miss nu de oorzaak gevonden. de hele print is nagesoldeerd dus die kans was ook groot.

De pan is toch een goede pan en bedoeld voor inductie?

Uiteindelijk na nog wat zoeken de zooi weggegooid. Voor die prijs kan je er niet lang aan zoeken.
@EricN Was een plaat voor inductie al was ik dat niet 100% zeker. Er bleef een magneet plakken aan de onderzijde.

[Bericht gewijzigd door Louis123 op (37%)]