ik heb een oude platenspeler van philips F-7230 van een vried. deze werkt niet omdat als ik deze opende de rubber dopjes die de aanstuurstanggetjes op hun plaats houden er verduurd los in lagen. mijn vraag is nu waar moeten die 3 draadstanggetjes naartoe en wat moeten ze doen. is er iemand die duidelijke foto's heeft van dit type in geopende toestand zodat ik kan zien waartoe die 3 stanggetjes moeten dienen

zulke dingen kun je in service manual vinden (want ik heb deze foto's niet voor jou :-) )

https://elektrotanya.com/philips_f7230_sm.pdf/download.html

ja dat had ik ook al gevonden maar ik weet niet goed waar ik die 3 stanggetjes aan moet bevestigen. wat ik ook raar vind is dat ik 3 tulpstekkers heb aan die platenspeler 1 voor rood , 1 voor wit maar wat doe ik met de 3de zou dat gewoon aarding zijn? ik heb dat nog nooit gezien via een tulp stekker

We weten niet eens welke stangetjes je bedoelt, dus zeggen waar ze moeten zitten wordt helemaal moeilijk! :+
(wordt toch kijken op de tekening)

De aarde is normaal een losse draad, waarschijnlijk heeft iemand daar voor het gemak een cinchplug aan geknutseld. (draad zit normaal onder een schroefje)

ik probeer morgen en desnoods plaats ik hier enkele foto's dan van wat ik bedoel als ik er niet uit kom. momenteel lijkt het of ik zelfs met de hand de motor niet aan de praat krijg dat moet toch kunnen denk ik. dus gewoon het knopje start niet gebruiken maar met de onderkant er af geschroefd moet ik die motot toch kunnen starten