Hallo,

Wil overschakelen op elektrisch koken en daarom moet de kookplaat uitgebouwd worden. Maar ik kom niet verder.... Het betreft een Bauknecht oven / kookplaat waarbij de bediening van de gaskookplaat "geïntegreerd" is in het bedieningspaneel van de oven. Zie bijgaande foto's van hoe ver ik gekomen ben....
Alvast dank!

Bij mij (ander merk: Pelgrim) moet eerst het frontje eraf waar de draaiknoppen zitten. Vervolgens de oven eruit schuiven, en dan kun je bij de complete bevestiging van de plaat met de gaspitten.
En op basis van het precieze type van jouw Bauknecht is er vast ook een manual waarin de montage van het ding wordt beschreven.

[Bericht gewijzigd door Roland11 op (25%)]

Inderdaad. Frontplaat er af, meestal met een paar parkers die je als je de oven deur open doet wel ziet. Daarna kun je onder de plaat kijken en dan zal je wel een paar beugels vinden waar het spul mee vast zit.

Okay, dank je wel, ik ga er morgen mee aan de slag

Als je enkel de plaat er wil uit halen (gas wel dicht zetten) kun je ook de klemmen uitboren.

PS niet vergeten! Al wat je van gas afsluit moet een stop op gezet worden ook al zet je ergens anders een kraan dicht.

neem je dan ook gelijk een andere oven?? Of ga je de knoppen er op plakken?? het is niet zo fraai meer dan.. het is een heel oud spulletje...

[Bericht gewijzigd door smd op (13%)]

In het verlengde van wat smd zegt: mocht je de hele zwik vervangen, dan wil ik wel deze in mijn keuken zetten oud ijzer boer spelen.

Opgelet met oude gas zwik. De kranen hebben nooit rubbers. De dichting bestaat er in 2 conische stukken met gasvet te impregneren. Gasvet verhard. Gaslek kan na jaren dus ontstaan.