Hallo iedereen,
Deze vraag gaat over een Bosch wasmachine Serie 4 (WAN28281GB), die ik heb overgenomen van de vorige bewoner (ik ben net verhuisd). Echter hing het bovenste deel van de deur los, omdat de deur rand kapot was (dus niet het scharnier). Ook zat er een gat in de onderkant van het deurrubber (manchet heet dat volgens mij?). Foto's van de schade zijn bijgevoegd.
In ieder geval: ik heb de kapotte onderdelen besteld en vervangen. De wasmachine werkt. Echter lijkt het alsof de deur niet correct sluit? Er zit een flinke ruimte tussen deur en de behuizing (zie foto). Iemand enig idee waar dit door komt? Zou het een verkeerd scharnier kunnen zijn (het lijkt de juiste, maar misschien is dat wel de reden dat de deur behuizing is stuk gegaan)? Ik zal kijken of ik morgen nog een foto van het manchet kan maken zodat iemand kan zien of die wel juist is gemonteerd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes 
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik vermoed dat de foto vd douchedeur er ongewild tussen geslopen is?
Kun je een foto vh typeplaatje plaatsen?
Kun je een lijst geven van al de bestelde stukken?
Een deur sluit ad rubber. Niet aan de front. Er is wel een spleet maar op de foto's kan ik niet zo opmaken of het zo abnormaal is.
Zie je zoveel verschil met de originele?
Zit de rubber wel correct om de rand?
De rubber scheur komt v overbelading of defecte trommel. Heb je het toestel al horen centrifugeren met was er in?
Is de sleet overal even groot??
Zo te zien is het front boven de deur ingedrukt en ontstaat de opening.
Vandaar ook de voorheen defecte deur, daar is iets lomp tegenaan gevallen of machine is beschadigd met transport.
Als de manchet rondom goed aansluit is er niet zo'n probleem. Zolang er maar geen stoom kan ontsnappen want dat tast uiteindelijk de besturing aan die er recht boven zit.
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (32%)]
ik denk dat machine op deur gevallen is geweest en daardoor schade heeft opgelopen. Dus deurrand en manchet vervangen, werkt de machine weer oK
Hallo allen,
De wasmachine werkt naar behoren. Geen stoom, geen lekkage, en nu hij waterpas staat, stuitert hij ook niet meer alle kanten op. Hij functioneert dus naar behoren. Volgens mij is dit dus alleen een cosmetisch probleem?
Iemand die hem hier live heeft gezien, gaf ook aan dat het lijkt alsof het front ingedeukt is.
Ik denk voor nu dus opgelos. We kunnen met een gerust hart onze was draaien 
Heel erg bedankt voor de reacties, ik kom vast nog eens terug met vragen!
Alexia