Schakelaar schoonmaken zou ik mee beginnen.
DC moet kunnen werken, wanneer de Ohm meting uitslag geeft. En daarna kijken welke weerstand mogelijk onderbroken is. En als laatste de AC-bereiken controleren (diodes testen en condensatoren).
Maar mogelijk hoor je een betere aanpak.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Er zit niks in dus veel kan er niet kapot. Schakelaar schoonmaken, zekering checken, weerstanden checken. Diodes checken. Metermovement zelf zal goed zijn als VAC het wel doet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Alle bereiken testen op juiste werking, dan weet je al een stuk meer over wat er kapot kan zijn. (met die paar onderdelen kan er maar weinig kapot zijn...)
Aan de staat van het schema te zien heeft 'ie in een vochtige ruimte gestaan?
[Bericht gewijzigd door Arco op (20%)]
Schakelaar schoonmaken, anders R9, R10 of R11, te hoge spanning gemeten op een te lage stand?
Er staat niet bij of AC spanning etc wel werkt.
[Bericht gewijzigd door revado op (22%)]
Voor een spanningsmeting zou ik de meter eerst uit het ohmse bereik halen zoals die nu staat volgens foto. 
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Ja is idd lastig.
Alle licht grijze ronde vlakjes en strips moet je zien als contacten.
Die worden in een bepaalde stand door de (draai)schakelaarstrip ROOD met elkaar doorverbonden.
In de bijlage heb ik een rood schakelaarbalkje getekend die je voor elke stand een stap naar rechts moet denken, dan wordt het wel duidelijk.
Dus bijv. in de stand "GEEL" 25mA DC, worden de vlakken "25, DC.mA en DC.V" met elkaar doorverbonden.
Oooo, dat maakt het wel veel logischer inderdaad: alle grijze vlakjes staan gewoon stil, en jouw rode balkje verbindt steeds één - met de schakelaarstand overeenkomende - kolom door.
Ik had het hele bestaan van dat schakelsegment over het hoofd gezien. 
Dat blijft goed opletten voor me, maar nu kom ik er wel uit. Dank je wel!