Op zondag 19 januari 2025 13:17:17 schreef re-atari:
[...]
De goede oude tijd, waar de slogan 'Let's Make Things Better' nog opgeld deed. Of kwam die slogan pas later?

In de jaren 80 was de slogan "Philips, dan is het goed". Daarna, toen de kwaliteit minder werd, hanteerde Philips de slogan "Let's Make Things Better".

Posters! https://postermuseum.com/products/philips-differimg-002

vertaling: Het is veiliger, maar het kan best zijn dat Fransozen dit vertalen naar Dan is het goed. Ik zag in Spanje ooit een mooie oude Flips reclame op een trafo huisje ergens in de buurt van Calpe. Maar ik kan hem niet meer terug vinden op CO....

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (60%)]

Het grote voordeel van Philips en aanverwante merken was dat er een
gegarandeerde mogelijkheid was van een periode van onderdelen levering.
Halverwege de jaren negentig v/d vorige eeuw kreeg 'k een stereo portable
met cassette op de werkbank met een kapotgedraaide volumepotmeter.
Kon de serv.doc. niet vinden in de map om het codenummer te zoeken.
Zat er niet in,dus naar Ph gebeld voor de serv.doc.die misschien niet
aangekomen was.Het antwoord van de vlotte mevr.was dat hier geen doc
van geleverd werd omdat er ook geen onderdelen van leverbaar werden.
In de garantieperiode werd het hele toestel door een nieuwe vervangen.
En dan is de volgende vraag,als de gar.periode(twee jaar)om is.
Kan ie bij,toen nog,grofvuil.
Toen werd Philips voor ons.Let's make things badder oftewel more bad.
0

@Batavia,
Als ik je verhaal zo lees, werd die stereo portable met cassette niet door Philips gemaakt, maar door een vage Japanse of Chinese fabrikant en werd er alleen maar een stickertje "Philips" op geplakt.

Dat hoeft niet eens het geval te zijn geweest. Het systeem dat Philips toen nog gebruikte om onderdelen op voorraad te houden, was ook behoorlijk duur.

Op dinsdag 21 januari 2025 20:33:18 schreef maartenbakker:
Dat hoeft niet eens het geval te zijn geweest. Het systeem dat Philips toen nog gebruikte om onderdelen op voorraad te houden, was ook behoorlijk duur.

dat geloof ik wel, heb anno 2007 nog onderdelen van de echo vhs machines voorbij zien komen na een opruiming bij philips onderdelen magazijnen. dat waren toen al machines van 22-25 jaar oud.

Inderdaad,dit apparaat werd gefabriceerd,of ze lieten het fabriceren,
in de PRC.